Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en mönster på typ muddtrikå(velour)byxor, lite pösiga sådär. Detta mönster skulle jag vilja använda till jeans tyg (muddjeans typ) men hur mycket behöver jag lägga till på bredden för att det ska funka? Jag har ett jeans tyg som är lite töjbart och ett som är ganska tunt men inte töjbart.
Senast redigerad av marlene den tis apr 07, 2009 23:20, redigerad totalt 1 gånger.
Av Marine78
marlene skrev:Jag har en mönster på typ muddtrikå(velour)byxor, lite pösiga sådär. Detta mönster skulle jag vilja använda till jeans tyg (muddjeans typ) men hur mycket behöver jag lägga till på bredden för att det ska funka? Jag har ett jeans tyg som är lite töjbart och ett som är ganska tunt men inte töjbart.
Jag lägger inte till särskilt mycket, men kanske någon cm i vardera sida så att det totalt blir en ökning på bredden med 4 cm. I midjan blir ju ökningen mer. Fast då utgår jag nu från ett byxben som är i två delar, sedan finns det ju de varianterna som är bara i en del (har båda varianterna själv) och då har jaag lagt till 2 cm i vardera sida så att ökningen fortfarande är totalt 4 cm.
Och det omvända om jag vill minska från ett mönster för stumma byxor till ett för strechiga tyger. Har funkat hitintills i alla fall ;-)
Användarens profilbild
Av marlene
Tack!

Inspirationen var på topp så jag kunde inte vänta tills syjuntan i morgon :D

Bild

Jag gjorde så att jag tog en storlek större på mönster (som jag kortade så att dom var lika långa som rätt storlek) samt var noga med sömnsmån. Dom blev lite stora i midjan så det fick jag korrigera men det gick snabbt i övrigt blev det jätte bra. Tror att midjemudden blev lite stor men barnet hann somna innan vi fick prova så det återstår att se om dom bara blev stora eller om dom blev jätte stora. Återvinning på hög nivå att ta sambons trasiga jeans och sy nya till barnet :wink:

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?