Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av GlamiNa
Någon här som gett sig på att sy en dopklänning nån gång?

Köpte tyg idag till den jag sak göra, lite tunnare bommulstyg med broderade små blomliknade saker.
När jag kom hem så kom jag på att man kanske skulle fodra den?
Vad ska man använda som foder då? Något satinliknande? :hmm:

Läste ett gammalt mönster, och då stod det velor :shock: Det kan ju verkligen inte stämma!

HJÄLP :D
Användarens profilbild
Av Upia
Jag lånade en bok om dop och namnfester på biblioteket (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9132331975) och sydde efter ett mönster som de hade i boken. Det var väldigt enkelt.

Jag valde ett ganska tunn linnetyg (med lite bomull i så att det inte var så strävt) Jag hade egentligen tänkt att fodra med ett bomullstyg så att det var möjligt att brodera in namn och dopdatum i kjolen men det blev aldrig av och det gick bra ändå.

Men det kanske hade blivit finare fall i kjolen om den hade varit tjockare... ett misstag som jag gjorde var att jag inte ville ha en för lång kjol men istället blev den snäppet för kort.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
jag har sytt ganska många dopklänningar. är det nått särskilt du funderar på förutom foderfrågan? jag skulle absolut fodra den, vad man vill ha är väl en smaksak och beroende på vilken stil klänningen har men jag har använt bomullstyg.

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?