Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av stinen
Behöver lite råd och hjälp med material till en hemmsydd sele. Behöver spännen och remmar, Vilken bredd rekommenderar ni och vilka spännen är bra? Kan man köpa på nätet?

Funderar på att göra en lite Manduca inspirerad sele, men har aldrig provat någon.

Har någon några tips att tänka på innan man sätter igång :D ?
Är det bra med liggunderlag som vaddering eller är det bättre med flera lager fleece (el. dyl.) eller skumgummi?
Tacksam för kloka svar :)
stinen skrev:Behöver lite råd och hjälp med material till en hemmsydd sele. Behöver spännen och remmar, Vilken bredd rekommenderar ni och vilka spännen är bra? Kan man köpa på nätet?

Funderar på att göra en lite Manduca inspirerad sele, men har aldrig provat någon.

Har någon några tips att tänka på innan man sätter igång :D ?
Är det bra med liggunderlag som vaddering eller är det bättre med flera lager fleece (el. dyl.) eller skumgummi?
Tacksam för kloka svar :)
När jag har sytt sele har jag haft 25 mm remmar och spännen till axelremmarna och 50 mm Spänne och rem till midjebältet.

Midjebälte har jag vadderat med liggunderlag och axelremmarna har jag gjort i olika varianer med skumgummi (2cm) eller flera (4) lager fleece som vaddering. Nästa sele jag gör ska jag nog bara vaddera med skumgummi. Jag tycker ändå att liggunderlag som vaddering i midjebältet har funkat jättebra.

Ett råd är att testa på en provbit hur du ska ställa in maskinen när du syr genom axelbandet. Jag använde ett vinkeljärn :shock: som jag pressade ihop axelbandet med framför pressarfoten för att det skulle bli fint.

Här är min nuvarande favoritsele :D
Bild
Tack din sele har jag spanat på lite innan. Jag har bara burit i Mei tai en hemmasydd enl. bellisbellan och en med vadderade axelband, typ babyhawk och sjal. Du hade visst ritat eget mönster till din sele också var hittade du din inspiration?
Tack för alla svar :D
Jag kom på att jag hade en gammal rygga från när jag pluggade och reste mycket, som jag kunde plocka lite delar på. sen köpte jag ett sånt där band man spänner runt resväskan för extra säkerhet eller så, var kanske inte jättebilligt, men jag fick ju både brett nylonband och spänne i köpet, fast jag byter nog med spännet på ryggsäcken :) .
Nu återstår bara funderandet kring hur avancerad jag ska göra själva sittdelen. har kollat lite produktbilder på Manducas hemsida http://www.manduca.de/de/modelle_und_preise.html men den är ju grymt avancerad.
En sån superfin (och avancerad!) sele! :app:
Vilket jobb att få till det så snyggt :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?