Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Axels mamma
Låter kanske lite knepigt men jag vill testa att karda och spinna till min kurs och då vore det roligt att pröva annat än får. Så om någon har en långhårig hund, katt eller kanin (eller kanske en lama.....) som ska kammas inom det snaraste, så är jag intresserad av lite päls!
Av leonie
Jag har ull från angorakaniner, skulle det vara intressant? Kan tänka mig att avvara lite i så fall. Färgerna är grå (från en chinchillafärgad) och ljus beige (från en sachsengold-färgad).
Användarens profilbild
Av Axels mamma
leonie:Väldigt intresserad! Skulle bli glad om du ville undvara lite så att jag kan få prova!!!

ia-fia:Undra om det fungerar... :hmm:

Finns det någon här inne som vet?
Användarens profilbild
Av Shuna76
Skulle det funka med hår från en New Foundland? I så fall kan jag höra med svärisarna..de har tre så det är alltid nån som behöver pälsvård ;)
Användarens profilbild
Av vovvemor
Ingen av våra som fäller nu, men jag vet att mjuk hundunderull ska gå bara bra att använda!

(Shuna76 - jag tror att njuffeunderull borde passa jättebra!)
Användarens profilbild
Av Shuna76
Sambon pratade med sin mamma & hon skulle fixa en av hundarna i helgen så hon skulle spara håret. Hon tyckte det var kul att det kom till användning :fnissa: Hur mycket vill du ha? En hund brukar bli en icaplastkasse full :whut:
Användarens profilbild
Av Axels mamma
Shuna76:Tja, inte vet jag hur mycket det går åt. Men orkar du packa och väga och PM:a fraktkostnaden så tar jag gärna det hon får ihop.

Poffan: Vem är Månster? Tar gärna ullen! Tala om vad kostanden blir.
Användarens profilbild
Av cocco
Jag har precis klippt mitt monster men de är väl snart dags igen. Jag sparar gärna och skickar.
Hon har väldigt mjuk päls så den borde gå att karda den tovar sig lätt iaf.
Jag har själv funderat på om det inte borde gå att göra nånting av pälsen men det blir ju inte så mycket varje gång men klart sparar man från varje gång man kammar eller har en lite större pälsboll så kan det ju gå.

Hästpäls kan du få i massor men tyv'rr är det ju så kort när man klipper dem så jag tror inte det går att göra nånting vettigt me.
Användarens profilbild
Av sapos
Min pappa har en långhårig blandras hund som det blir ca 1 ica påse av vid varje borstning :shock: Intresserad av det? Det är kanske inte så långt men det finns en som köpte av pappa en sommar men vet inte hur resultatet blev iofs.. Isåntfall kan du få det gratis eller ja mot frakt kostnad :wink: Fast beror ju lite på hur bråttom det är med det också :hmm:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Hejsan !
Så roligt med en kurs i sånnt jag har ju laborerat o kört Youtube kurs jag har plöjt alla beskrivinigar där o börjat karda spinna på både slända o spinnrock eller jag tror jag har en "spinnet" en mer liten spinnrock :D
Jag har en del Alpaca ull från chile som är extremt skitigt som jag har för avsikt att karda o spinna i sommar främst ute eftersom den är så halmig/gräsig o har även en o annan törn :lol: den är extremt trevlig att spinna med på slända det är långa fibrer o vill du kan jag skicka dig lite i en påse mest för att prova

jag har en gmail som du kan maila mig jag är inte inne här så ofta att jag håller koll

http://www.ehnrot.com/blog/ ha det bra cina / trollmamma
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?