Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anjapanja
Nu är jag less på att släpa tygblöjor i ICA-påsar när vi är bortresta (alternativt klumpig vattentät påse från sambons dykar-förråd)

Tänkte sy en PUL-påse! Hade för mig att jag sett/läst något om det här. (såklart, var annars?! :tumup: )

Funkar vaxdukstyg (läste att någon sytt av det och det funkade och att man kan hitta roligare mönster) eller måste man ha riktigt PUL-tyg och i så fall, var får man tag på det? Någon som har att sälja? Priser?

Vilken modell ska man göra, mått, osv. Fundrar på enkla varianten med dragsko, men smyger det ut blöjlukt då? Såg på babyminds hemsida att deras pulpåsar hade en liten hampabit vid öppningen som man kunde fukta med något som luktade gott... Deras påsar hade stängning med dragkedja. Är det kanske bättre?

Vad är bra och vad funkar?!
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
Jag har sytt i PUL med kardborre stängning. Skulle nog föredra dragkeja (som det får bli vid nästa tillfälle), då kardborren har en tendens att riva i blöjan när den skall i och ur. Oftast är det väll problem när dottern leker med påsarna och stoppar i blöjorna, hon håller inte undan kardborren som jag gör.
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Tack för svaren...

Naimiez, vad vill du ha för pulen?

Tror jag vill kolla om någon sytt med vaxduk som kan rekommendera det, skulle vara kul med någon färg... men det är ju inte hela världen...

Tänkte att om man gör påsen ganska lång och sätter typ ryggsäcksspännen, rullar sedan öppningen 3-4 varv och knäpper igen så borde det ju bli luktfritt. På samma sätt som vattentäta påsar stängs tänker jag....
Användarens profilbild
Av ellla
Jag skulle nog också göra med rullkant tror jag...

Kul ide´med lukta gott tyg i!

Det finns ju sån där vaxduk som typ känns lite mer tygig också! men det kanske är bättre med något som är enkelt att skölja av...
Av Mumskickan
Nackdelen med vaxduk är väl att den inte går att tvätta så varmt, vilket känns som ett måste med en blöjpåse tycker jag.
Jag föredrar förresten dragkedja framför dragsko, det går lättare att dra åt och blir tätare (mer luktfritt)
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Mumskickan skrev:Nackdelen med vaxduk är väl att den inte går att tvätta så varmt, vilket känns som ett måste med en blöjpåse tycker jag.
Jag föredrar förresten dragkedja framför dragsko, det går lättare att dra åt och blir tätare (mer luktfritt)
Det har du ju helt rätt i!! :tumup:
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Nu har jag äntligen sytt en pulpåse (Tack för pulen Naimiez!) :vågen:

Den blev i rött pul med rullkant. STOR, men med tanke på att vi snart har 2 blöjbarn så var det lixom lika bra att ta i i storleken. Den blev jättefin, snyggt och glatt med rött istället för vitt! Svårt var det verkligen inte heller!

Blev sugen på att sy fler påsar, en liten till skötväskan, och kanske någon att ge bort...
VAR har ni köpt sån där fin mönstrad pul? Någon som har tips?!
Användarens profilbild
Av Anjapanja
Shuna76 skrev:Här http://littlebuttons.co.nz/shop/index.p ... 52d422b8e6

Men hon har slut på mycket & får inte in nytt förrän juli/augusti.
Tittade in på din blogg, vilka fantastiska tyger och blöjor!
Visade svägerskan bilder på olika blöjbyxor och tygisar, hon tyckte att vi borde skämmas som hade så fula gamla rutvikisar med hundhåriga grågula ullblöjbyxor... Man blir ju onekligen sugen på att köpa nytt när man ser dina alster och fiiina köpesbyxor!
VILL HA fast vi egentligen inte behöver, vikisar o ullbyxor funkar ju jättebra, men det är ju inte så fiint med alla färger..... :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?