Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Hej hej
Jag håller på och tvättar min teutonia från 2004. Men jag får inte loss suflettyget?? HUR i hela fridens namn GÖR MAN?? Hittills har jag provar att snurra lite på fastsättningen, rycka lite och ohejdat våld. Jag antar att nästa stadium bli sax....

Nån som vet?? för det borde ju gå rätt lätt egentligen?? Man ska ju kunna tvätta den!
Användarens profilbild
Av Asereht
Du kan ta bort hela tyget. På själva sufflettfästet i plast finns en skåra. Ta en femkrona och sätt den i skåran och vrid så lossar de två delarna från varandra. Ta isär och trä av tyget. Men gör bara på ena sidan för det kan vara ett litet helvete att komma fram till hur det satt från början annars. ;-)

Har monterat isär och ihop ett gäng teutoniasuffleter i mina dar. :-)
Användarens profilbild
Av Fjärilen
Det går inte att ta av.. hade en teutonia innan å det går inte *morr* Går inte på Emmaljunga heller, trotts att alla andra delar går fin fint å ta av å köra.. :)
Användarens profilbild
Av Asereht
Lägger till, Teutonia är ju en av de fortfarande få på marknaden där suffletttyget inte är nitat utan går att ta av och slänga i maskinen. *gillar* Jag tror jag har haft runt 6 teutoniavagnar så jag har tvättat några klädslar. ;)
Användarens profilbild
Av Asereht
Fjärilen skrev:Det går inte att ta av.. hade en teutonia innan å det går inte *morr* Går inte på Emmaljunga heller, trotts att alla andra delar går fin fint å ta av å köra.. :)
Jodå. ;) Bara man vet hur.
Användarens profilbild
Av Fjärilen
Asereht skrev:
Fjärilen skrev:Det går inte att ta av.. hade en teutonia innan å det går inte *morr* Går inte på Emmaljunga heller, trotts att alla andra delar går fin fint å ta av å köra.. :)

HUR?! :D
Användarens profilbild
Av ellla
Hur mycket ska jag vrida?? känns som det tar stopp efter 180 grader??? fast nu har jag vridit ett par varv... hmmm.. ska plastgrejen som man stoppar ner i vagnen så åt nåt specciellt håll, den rör sig med vridningen...
Användarens profilbild
Av Asereht
ellla skrev:Hur mycket ska jag vrida?? känns som det tar stopp efter 180 grader??? fast nu har jag vridit ett par varv... hmmm.. ska plastgrejen som man stoppar ner i vagnen så åt nåt specciellt håll, den rör sig med vridningen...
Nu ska vi se, det var ett tag sedan sist. Ett halvt varv tror jag. Du ska kunna lyfta isär plastbitarna. Det sitter som kuggar med en fjäder i den ena och en rund del som ska gå in i den i den andra. Att själva delen som ska ned i vagnen rör sig spelar ingen roll. Bänd inte, det ska inte vara svårt att ta isär. Det kan vara trögt men man ska inte bända isär. Det går bara vrida till en viss gräns så sluta där. Synd att jag inte kan hjälpa, det är lättare att känna själv när man vet hur det ser ut och känns.
Användarens profilbild
Av Asereht
ellla skrev:JAAA!!! Det gick!
Tacktacktacktacktack!!
Om jag höll fast allt annat och tog i tills pekfingret höll på att gå av gick den att rubba!!!
:app:

Det var en trög en alltså. *s* Första gången jag gjorde det trodde jag att jag blivit lurad och att jag hade sönder allt. Om det är svårt att vrida så kan man ta en tång att hålla pengen i så går det lättare. Man gör bara tvärtom när man ska sätta tillbaka. :)

Men som sagt, ta bara av på ena sidan så att man ser hur man ska sätta tillbaka skenorna sen. Jösses vad jag höll på första gången då jag tagit bort fästena på båda sidorna. Jag fick till det tillslut men det tog några försök och jag var halft galen innan det gick. :lol:
Användarens profilbild
Av Asereht
Fjärilen skrev:
Asereht skrev:

HUR?! :D
se ovan. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?