Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillblomma
Nu är jag snart klar med mitt allra första klädesplagg!
"Halvfabrikat" får man väl kalla det då jag köpt fördigklippta bitar till en body och ett par muddbyxor och fått en kjol till 4 åringen på köpet... Den blev mitt första projekt... Kändes mer ok att nybörjartrassla med ett plagg jag inte själv valt, och snart, snart är den klar... (Ropar HEJ så det dånar om det, för nu TÄNKER jag inte sprätta mer!) 4-åringen ville ha den till dagis redan i går då den var halvklar... "Mamma, det GÖÖÖR inget!"

Den blir väl... Sådär... Lite vågig stickning runt om (för hårt pressarfotstryck?) och fållen var ingen lek. Ville göra den med tvillingnål. Men första gången blev det som ett veck mellan sömmarna (för hårt spänd undertråd) andra gången blev det TRASSEL på hela undersidan (för löst spänd undertråd?), och Einstein kollade ju inte förrän jag sytt hela vägen runt, och tredje gången tog ena övertråden slut!!! Dessutom tyckte jag fållen blev för smal, och jag halkade väldigt nära kanten ett par gånger. Så, nu har jag precis sprättat och nålat ingen, och nu tänker jag sy den attans sömmen med en annan rosa som undertråd och HOPPAS att övertrådarna räcker (jag fick med en 110 m rulle med "paketet...). Och så måste jag få till inställningarna på maskinen. Ska testsy igen och skriva upp.
Och tack tack tack finaste florin för "testlapparna"!!! Testar på småbitarna och funderar på vad det ska bli av det lite större...
Är lite sugen på att göra nån liten applikation av det fina randiga. Då har man "nåt" (vlieselin?) under för att det inte ska våga sig väl? Och zz-ar fast runt kanten?

Men ÅÅÅ vad kul det är!
Och fort går det!
Och jag har ritat av alla mösterbitarna jag beställde på byggplast och klippt ut, så funkar modellerna bra så har jag ju mönstren kvar. Och om de INTE passar bra, så har jag ju nåt att utgå ifrån och försöka justera till! Hurra, hurra, hurra!!! :vågen:
Drömmer om att göra såna fina mudjeans som Marina(?)! Och så skulle jag vilja rita av nån bra tröja och tunika. Ska se vad jag kan htta i dotterns garderob, men byggplast är jättebra till mönster som används ofta (tejpas fast på tyget...) ifall nån inte testat det.

//A Tjohoo, vad jag är BRA!
(Inte för att jag ligger i samma klass som vissa av proffsen här inne, men shit vad jag är bra för att vara jag!!! :D )
Användarens profilbild
Av Kaja
Jaha... Ännu en sjalare som har gått ner sig i pysselträsket! Välkommen hit! Vi har det SÅÅÅ trevligt så! :Hahaa:

Det finns vissa plagg som bara strular hela tiden, det blir liksom aldrig rätt på dem hur man än gör. Tråden tar slut, man sätter delar bakochfram osv. De plaggen blir FÄRRE med tiden, men de försvinner inte. Lyckades senast häromdagen sätta en infodring upp och ned...
Av Lillblomma
GAAAAAHHHHH!!!!!
Jag sydde av den ?"?#%))"*(/"#¤)%#"¤ nål-j=(#"%=#"velen!!! Så VANVETTIGT onödigt!!! När jag ÄNTLIGEN tycktes ha fått bra inställningar! Snyft!!!
Får väl åka till hatbutiken och sponsra dom fast jag inte vill, bara för att dom ligger närmst och hoppas att stora dottern vill hålla ett öga på lilla dottern efter dagis så kanske jag får den klar, men VARFÖR tog jag inte ut nålarna efter hand??!?!
Lovar och svär, hädanefter ska jag ALLTID ta ut nålarna efterhand och inte sy över dom.
Suck!
Ska jag gå på muddbyxorna som inte kräver nån tvillingnål, eller passa på att gå ut och sätta mig i solen medan buset sover?
//A
Av Lillblomma
Jamen, herregud! Inte får man utmana herr Jante på det viset! Nån måtta får det väl va!!!
Har nu inköpt två nya nålar, mer tråd och sånt papper som man har bakom applikationer. Passade på att sitta i solen medan buset sov för att lugna ner mina uppretade nerver.
Nu har jag sytt allt utom muddarna på byxorna och ska ta tag i det sista på kjolen så snart dottern kan tänka sig att släppa mig en sekund.
Skam den som ger sig!

(Och använder man vanlig tät zz när man syr på applikationer, typ små blommor eller nåt på velour?)

//A
Användarens profilbild
Av Kaja
Lillblomma skrev:Jamen, herregud! Inte får man utmana herr Jante på det viset! Nån måtta får det väl va!!!
Har nu inköpt två nya nålar, mer tråd och sånt papper som man har bakom applikationer. Passade på att sitta i solen medan buset sov för att lugna ner mina uppretade nerver.
Nu har jag sytt allt utom muddarna på byxorna och ska ta tag i det sista på kjolen så snart dottern kan tänka sig att släppa mig en sekund.
Skam den som ger sig!

(Och använder man vanlig tät zz när man syr på applikationer, typ små blommor eller nåt på velour?)

//A
Japp. Eller om man möjligen har satängsöm. Men, sänk trådspänningen och kör på lagom bred (ca3:an funkar för det mesta) och så kortaste möjliga stygnlängd (ca 0,5) och var noga med att inte dra tyget.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?