Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaG
Jag (har länge :roll: ) tänkt att montera upp något fint tyg till en tavla. Men hur ska jag göra? Ska jag snickra ihop en ram själv? Köper man? Tror vi har en häftpistol, det borde funka för att fästa va?

Nåogt jag borde tänka på?

Tips mottages tacksamt!
Användarens profilbild
Av Maerion
IKEA har ramar 50x50 cm för 39 kr. Då ingår det nubb att fästa med. Åhléns har ramar 60x60 cm och 90x90 cm för 100 kr resp 150 kr. De har också fästanordningar tror jag. Så om några av dessa mått passar dig så är det ju lätta alternativ! :D
Användarens profilbild
Av LillaG
Maerion skrev:IKEA har ramar 50x50 cm för 39 kr. Då ingår det nubb att fästa med. Åhléns har ramar 60x60 cm och 90x90 cm för 100 kr resp 150 kr. De har också fästanordningar tror jag. Så om några av dessa mått passar dig så är det ju lätta alternativ! :D
Oki. Ikeas är ju helt klart prisvärda då i jämförelse med att snickra själv.
Tack för tipset!
Av Marine78
Även Clas Ohlsson har privärda canvasdukar med ram 3 styck för 159 kr. Dessa har jag använt mig utav. Dessa är inte kvadratiska utan rektangulära vilket passade mig bättre, tror de var 40 x 50 (inte mindre i alla fall).
Annars kan man gå till en hobbybutik, tex panduro, eller en ramaffär och köpa "spännram"

Sån som man spänner upp canvasduk på för att måla. Då kan du själv välja mått på ramen. Det är kilramar så de är lätta att sätta ihop, sen slår du i kilar som spänner ut ramen, (medföljer, 2 till varje hörn) Det är enkelt. Kolla bara så den blir 90grader i hörnen. Sen spänner du tyget på ramen med en häftpistol. Börja i mitten på en av sidorna, sen häftar du motsatt mitt, osv, sen jobbar du dig ut mot hörnen, spänner efter hela tiden så det blir spännt och fint, vik snygga hörn! Sätt i ståltråd eller ngt att häng upp med! Inte så krångligt som det låter...

Lycka till! Ska själv spänna upp två tyger till barnrummet.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
esarina skrev:ClasOlsson har också ramar utan duk: http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... d=49215816
Sånna har jag kört med här hemma! :-D

Har nån gång även köpt två stycken olika storlekar och sedan bytt sidor mellan dem när jag ville få till en tavla med mått som inte gick att köpa färdigt (ville ha den ordentligt långsmal) så delarna är komptibla med varandra sas! :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?