- fre feb 06, 2009 12:14

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!
Sydde äntligen mina efterlängtade EC-byxor, eller open crotch pant enl den här sidans mönster http://doityourselfec.blogspot.com/2008 ... pants.html
gjorde dom bara i bomullstvill så får jag göra fler i mer "kissovänligt" tyg sen.

det syns inte så bra men "linjen" som går upp mot vänster är öppningen, liknande bak.
och ett par ullbyxor, blev rätt stora... stl 82 gissar jag. Av en för varmt tvättad ruskovillatröja. Ärmarna blev byxor, kroppen ska bli tröja såsmoningom. Tror ni det går att färga ulltyget med vanlig färgningsfärg? eftersom det redan är krymt borde det inte krympa mer?
eller måste man ta ullfärg??
Vita är ju inte så praktiskt...

en kil bak, annars blev det för snävt.
gjorde dom bara i bomullstvill så får jag göra fler i mer "kissovänligt" tyg sen.

det syns inte så bra men "linjen" som går upp mot vänster är öppningen, liknande bak.
och ett par ullbyxor, blev rätt stora... stl 82 gissar jag. Av en för varmt tvättad ruskovillatröja. Ärmarna blev byxor, kroppen ska bli tröja såsmoningom. Tror ni det går att färga ulltyget med vanlig färgningsfärg? eftersom det redan är krymt borde det inte krympa mer?

Vita är ju inte så praktiskt...

en kil bak, annars blev det för snävt.

Sino, Chokladgås, UllIndio, Hemsydda MT, Sele, Hampa/Ramie Sjal!
Tygisar+EC!