Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Inga virkplaner av gamla jeans men väl andra planer! :wink: Någon gång ska jag göra ett lappöverkast av jeans och vitt med mycket brodyrinslag och spetskant. Får för mig att det skulle bli en härlig blandning av tufft och lantligt romantiskt. En dröm i alla fall som jag tycker om att ha även om jag inte vet när det kommer bli...
Användarens profilbild
Av jazoo
Mamma Eli skrev:Inga virkplaner av gamla jeans men väl andra planer! :wink: Någon gång ska jag göra ett lappöverkast av jeans och vitt med mycket brodyrinslag och spetskant. Får för mig att det skulle bli en härlig blandning av tufft och lantligt romantiskt. En dröm i alla fall som jag tycker om att ha även om jag inte vet när det kommer bli...
Låter jätteläckert! :tumup: Jag har själv tänkt att jag skulle sy ett lapptäcke av alla de där jeansen. Men det kommer inte att bli av på några år, så nu tänker jag ta några av dem och virka av. Är planen i alla fall, men min virknål kom bort på vägen (ramlade ur kuvertet på posten), så vi får se när det blir av.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
jazoo skrev:
Mamma Eli skrev:Inga virkplaner av gamla jeans men väl andra planer! :wink: Någon gång ska jag göra ett lappöverkast av jeans och vitt med mycket brodyrinslag och spetskant. Får för mig att det skulle bli en härlig blandning av tufft och lantligt romantiskt. En dröm i alla fall som jag tycker om att ha även om jag inte vet när det kommer bli...
Låter jätteläckert! :tumup: Jag har själv tänkt att jag skulle sy ett lapptäcke av alla de där jeansen. Men det kommer inte att bli av på några år, så nu tänker jag ta några av dem och virka av. Är planen i alla fall, men min virknål kom bort på vägen (ramlade ur kuvertet på posten), så vi får se när det blir av.
Fler som sparat jeans som ska bli återanvända alltså! :D Ska nog ta tag i samlandet lite mer, gå på loppis och så och köpa på mig lite jeanskläder av olika slag för det kommer nog behövas en hel del... Funderar iofs på att inleda med kuddar till vårt idag vita överkast. En snabbare plan. :wink: Just nu står det 3 sängar på rad i sovrummet så jag kan inte bestämma om jag ska sy ett så stort lappöverkast, om det kommer vara användbart så länge till när det blir klart eller om jag ska sy ett till vår dubbelsäng bara. Stora bekymmer! :wink: Hör inte alls hit till denna virktråd dock... :rodna:
Användarens profilbild
Av jazoo
Det kan få vara en do-redo-tråd för gamla jeans, inte mig emot!

Nu har jag äntligen fått tag i en stor virknål och så har jag börjat! :vågen: Klippte ca 5mm breda remsor av jeansen (klipper vartefter jag virkar, ville ju komma igång och själva klippandet är väl inte det roligaste :roll:

Ett halvt jeansben har väl förvandlats till hanva botten, ungefär. Så det kommer att gå åt några par jeans... Och så kommer det att ta ett tag, men jag tror det blir rätt bra!

Bild kommer så småningom.
Användarens profilbild
Av jazoo
Nebulosa skrev:
jazoo skrev:Det kan få vara en do-redo-tråd för gamla jeans, inte mig emot!

Nu har jag äntligen fått tag i en stor virknål och så har jag börjat! :vågen: Klippte ca 5mm breda remsor av jeansen (klipper vartefter jag virkar, ville ju komma igång och själva klippandet är väl inte det roligaste :roll:

Ett halvt jeansben har väl förvandlats till hanva botten, ungefär. Så det kommer att gå åt några par jeans... Och så kommer det att ta ett tag, men jag tror det blir rätt bra!

Bild kommer så småningom.
Vad kul! :vågen: Är det tungt att virka i jeansremsor? Vad är det för storlek på din nål? Vad ska det bli? 8)
Inte jättetungt, men jag virkar rätt löst. Nålen är strl 8 tror jag. Det ska bli en slags korg som jag kan ha en papperskasse i som ska vara till pappersinsamling. Så att den kan stå framme.
Användarens profilbild
Av Pjoger
Jag tror visst att jag har hittat ett nytt forum i min sjalbarnsforumskarriär...

Det här var ju jätteläckert! Jag ska ta en titt på makens trasiga jeans... Här finns oanade möjligheter!

Josefin
Användarens profilbild
Av jazoo
Nu är jag på gång! Har väl virkat botten och ett halvt sidstycke än så länge, det tar lite tid :lol:
Inte minst att klippa remsorna. Men det är inte bråttom.

Bild

Och så lite mer i närbild:
Bild
Användarens profilbild
Av Asereht
Jag testade och virkade en burk till mina strumpstickor. Fast jag började med en t-shirt. Bild finns i min blogg. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?