Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Maddemoa
Nebulosa skrev:Kan man få fler bilder på överdelen av klänning. Både fram och baksida. Så att man kan kopiera. :oops:
Försöker klura på hur du gjort.
Har redan packat in den tyvärr men jag kan försöka mig på en liten beskrivning.

Först letade jag upp en gammal klänning i storl 62. Lade upp så många maskor så det blev lagom brett jämfört med klänningen. Virkade 5v fm och avmaskade sedan lika i båda sidor så det blev lagom för ärmhålen. 2x4 i var sida var det nog tror jag. Sedan började jag med halsringningen. Lämnade 5m på mitten och virkade var sida för sig och avmaskade mot halsringningen 3,2,1 så jag hade ca 10 maskor på varje axelband. Virkade rakt upp så det stämde med mallklänningen.

Baksidan består avtvå delar. Delade antalet maskor på framsidan med 2 och lade till ca 4m för överlappning. Virkade varje del lika som framstycket men jag gjorde inte halsringningen lika djup. På den högra biten gjorde jag två knapphål.

Sedan sydde jag ihop och virkade runt kanterna med fm i en annan färg.

När jag hade gjort 3 omgångar med mrutor upptäckte jag att garnet inte räckte till en rad till och därför valde jag att virka två varv med 3st, 1 lm osv (och på nästa varv st på lm och lm på st ) innan och mellan varje rad av mrutor.

Hoppas att denna röriga beskrivning hjälpte dig lite. Fråga gärna mer om det är något som är oklart.
Användarens profilbild
Av Annika E
UNDERBAR!! :love:
Användarens profilbild
Av SoFaD
wow va fin!! verkar inte så svårt heller. kul!!
Användarens profilbild
Av Asereht
Maddemoa skrev:
Asereht skrev:Vad fin! Jag gillar mormorsrutor. Har sett en ljuvlig kofta i mormorsrutor i en gammal mönsterbok jag har. Tyvärr tror jag ingen av mina grabbar är så pigg på en sån. :wink:
Det låter spännande!
Det skulle jag gärna vilja se.
Tyvärr har jag ingen scanner men jag ska se om det går att fota bilden.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?