Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Nån som sytt sådana här?
Bara att skippa sy ihop grenen eller? Kanske göra lite extra vidd där mittgrensömmen skulle varit och lägga tyget omlott så det inte glipar hela tiden.
Vi har ju nästan aldrig byxa hemma för att det ska gå snabbt att potta om det behövs, men nu när det är kallare inne så vill man ju ha ngt på ibland.
Bild

så typiskt mig att slänga ut frågan medans jag kollar, titta vad jag hittade nu när jag googlade på "split croth pants"

http://doityourselfec.blogspot.com/2008 ... pants.html

mönster med! Fin beskrivning med bilder med!
Användarens profilbild
Av Asia
svärmor har sytt sånna till Lovis. Funkar såddär. Blit lätt kissiga iaf.
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Hmmm kan ju vara värt att prova ändå... glipar de eller ser barnet "klätt" ut med de på?
Tänkte om man har besök och så... kanske inte alla som uppskattar en naken rumpa :lol: och en snopp som tittar fram då och då...
Användarens profilbild
Av Ester
jag förstår inte riktigt vitsen med dem faktiskt.

Det blir ju en kosntig signal att inte dra ner byxorna när man ska på pottan.

Ok om man har väldigt kallt hemma så att det blir riktigt obehagligt att ha rumpan bar nån minut eller två men annars tror jag de passar bättre i länder där man ec:ar och inte har tillgång till värme inomhus på samma sätt som vi har i sverige.
Användarens profilbild
Av Ester
men om ni har besök - kan han inte ha kallingar på som är lätta att dra ner - eller med en lite förstärkt gren typ träningsbyxa?
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
[quote="Elin"]jag förstår inte riktigt vitsen med dem faktiskt.

Det blir ju en kosntig signal att inte dra ner byxorna när man ska på pottan.

Hmm Tänkte inte på det.... :hmm:
Och kallingar har han fått börja med, och byxor utan blöja under....
men om man inte har dom jämt borde han ju ändå hajja att man inte kissar I brallan, utan på pottan, toan osv... :hmm:
Användarens profilbild
Av LillensMamma
Jag tror inte det blir någon konstig signal! Rumpan är ju ändå bar när de sitter på potta! (Och det finns ju en lååång tradition av användandet!)
Jag sydde ett par när lillen var va 4 månader, funkade bra men man behöver nog en knapp mitt i grenen för de glipar!
MYCKET! Kanske inte när de står och går men väl när de sprallar runt på golvet! Men de var väldigt praktiska när jag bar honom och han sa till :tumup:
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
LillensMamma skrev:Jag tror inte det blir någon konstig signal! Rumpan är ju ändå bar när de sitter på potta! (Och det finns ju en lååång tradition av användandet!)
Jag sydde ett par när lillen var va 4 månader, funkade bra men man behöver nog en knapp mitt i grenen för de glipar!
MYCKET! Kanske inte när de står och går men väl när de sprallar runt på golvet! Men de var väldigt praktiska när jag bar honom och han sa till :tumup:

Vad bra! Nu har jag hittat lite tyg som passar med (en för varmt tvättad ullunderställströja) lagom tjockt och ull är ju bra om det kommer lite kiss på! Vitt iochförsig, men kanske färgar det! Men först måla klart sen sy! Sen sy. Sy sen. Inte nu... vill hellre sy än måla och packa upp alla grejer. men denna oreda... usch. (har flyttat nyss)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?