Lillblomma skrev:Hej Kaja...
Får jag fråga dig om E-Slöjd... Om du vet.
Är all deras trikå samma kvalitet? Alltså, är de lika tjocka alla tyger och är de tunna och sladdriga eller ganska stadiga? Elle lite mittemellan? 
Begriper inte heller hur det är tänkt med tygprover... Ska jag ange vilka jag är intresserad av och så skickar de små bitar (kostnadsfritt?) eller kan man beställa prov på hela klabbet? Det står inget om kostnad eller max antal prover som skickas, vet du?
//A
Angående kvalitet. Ja och nej. All DERAS tyger, dvs det som säljs via hemsidan är samma kvalitet på. Däremot så fanns det ett annat trikåföretag i Borgstena (typ 20 hus, 1 pizzeria och 2 stora trikåtillverkare....) och när de la ner så tog E-slöjd över deras sortiment. De säljer dem på marknader och den trikån är tunnare och aningen stretchigare.
De är ganska tjocka tyger. Inte t-shirt-tyg och inte riktigt lika tjockt som sweat. De stretchar, men är inte sladdriga. Funkar dåligt som mudd till exempel. Jag tycker att de är perfekta att sy vintertröjor med, för då kan jag ibland tycka att långärmad t-shirt blir i tunnaste laget.
När man beställer tygprover så får man en hel påse med bitar av alla deras tyger. En del av tygerna finns faktiskt inte ens på hemsidan. När man sedan ska beställa så kan man antingen beställa via hemsidan, eller så klistrar man upp alla tygprover på en lapp och skickar iväg till dem med hur mycket man ska ha. När man sedan får paketet så kommer lappen tillbaka.
Kaja
Jakob 040112 och Ellen 060305
http://www.kajaochlillakrax.se/