Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av exiteme
Satt och sydde igår en sele till igår.:-) Maskinen började hacka och så lät det som om nålen stötte i. När jag skulle sy igen, plockar den inte upp undertråden. Kollade där spolen såg och rengjorde. Såg inget löst eller någon fel... När nålen matas ner, bildar den ingen ögla som fångar upp undertråden. Vad är det för fel? :hmm: Hade bara midjebältet kvar att sy och jag vill ju bli klar!!! :?
Användarens profilbild
Av tinaw
Det är antagligen ludd o damm inne under stygnplåten och bakom undertråden. Skruva bort stygnplåten och borsta rent, speciellt mellan matartänderna. Ta ur undertrådsspolen och försök få rent i alla skrymslen du kommer åt. Jag brukar dammsuga oxå.
Senast redigerad av tinaw den fre jul 13, 2007 08:22, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av bellisbella
Vet inte om det här är svar för dig men...
... har problem med att undertråden trasslar sig o det händer efter att symaskinen, som du skriver, hackar o dte känner som den tar i... frågade på symaskinsaffären o han sa att nålen har nog just tagit i o gjort en liten repa som kan störa för undertråden. Då skulle man öppna upp så man kommer åt o försiktigt skrapa bort hacket, har inte provat än o kommer inte ihåg exakt hur, men....
Användarens profilbild
Av exiteme
tinaw skrev:Det är antagligen ludd o damm inne under stygnplåten och bakom undertråden. Skruva bort stygnplåten och borsta rent, speciellt mellan matartänderna. Ta ur undertrådsspolen och försök få rent i alla skrymslen du kommer åt. Jag brukar dammsuga oxå.
Funkade inte... :cry:
Användarens profilbild
Av tinaw
bellisbella skrev:Vet inte om det här är svar för dig men...
... har problem med att undertråden trasslar sig o det händer efter att symaskinen, som du skriver, hackar o dte känner som den tar i... frågade på symaskinsaffären o han sa att nålen har nog just tagit i o gjort en liten repa som kan störa för undertråden. Då skulle man öppna upp så man kommer åt o försiktigt skrapa bort hacket, har inte provat än o kommer inte ihåg exakt hur, men....
:iagree: ja det är nästa steg, kolla i hålet på stygnplåten så att det inte finns några hack eller grader, ta i så fall ett fint sandpapper och ta bort lite försiktigt. Och byt nål!
Användarens profilbild
Av tinaw
:( Näe va tråkigt! Men jag skulle satsa på en begagnad kvalitetsmaskin i stället. Blir bara trött på billiga maskiner om man syr någotsånär ofta och mycket.
Av Enid
Sådär beter sig min industimaskin ibland om man sytt i något för hårt, då är det hela metallpinnen som nålfästet sitter fast i som glidit upp i sitt fäste så får man skruva loss skruven den är fastsatt med och skjuta ner den igen och skruva åt så hårt det bara går. Antar dock att det bara är industrimaskiner och gamla gjutjärnsmaskiner som har den "säkerhets annordningen".

Ska du köpa ny maskin och inte behöver en massa "lull lull" rekomenderar jag en hederlig gammal gjutjärnsmaskin från Singer eller Huskvarna, är de i bra skick och man oljar dom regelbundet håller de hur länge som helst. De har ju inga plastdelar som slits.
Annars en begagnad märkesmaskin, de brukar kosta som en ny noname-maskin men syr snyggare och håller längre. Lättare att hitta reservdelar som pressarfötter mm också.

Järkligt tråkigt att din gamla inte gick att rädda, beklagar sorgen!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?