Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av petraokalle
Köpte Lendatyg och färgade mörkblått och började sy en ringsjal. Först fållade jag så att bredden var 76 cm och längden lite över två meter. Och så matade jag på tyget på ringarna. SUCK det blev inte alls bra, det blev så otroligt mycket tyg kring ringarna. När jag väl "fäst" den andra tampen runt ringarna, gick det knappt att dra åt när Skrutt satt i. Så här:
Före
(20.57 KiB) Nerladdad 345 gånger
Så jag provade Sannas ringsjalsidé (som jag tror är en Ringokopia?). Sprättade upp alltihop (grrr, många meter stark tråd). Gjorde den både smalare (70 cm) och kortare (180 cm) och VIPS blev det otroligt bra!! Sydde tom en liten ficka av svansen. Tänk vad en annan vikning och 6 cm smalare tyg kan göra!
HURRA för sybeskrivningarna här på SB! :app:

Å så här blev det när Skrutt bärs
(37.82 KiB) Nerladdad 164 gånger
Och en närbild på Sannas/Naimiez snygga vikning
(35.66 KiB) Nerladdad 164 gånger
Senast redigerad av petraokalle den sön jan 18, 2009 21:11, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av zandrama
Tjusigt! Och va bra att det blev bra till slut! :tumup:
Användarens profilbild
Av 4ungar
Maddemoa skrev:
Emmamedhunden skrev:Bild in action!!
:iagree:
Vill se hela ju.
:iagree:
Användarens profilbild
Av petraokalle
naimiez skrev:Najs! :tumup: Jag har gjort beskrivningen till Sannas. var den lättföljd?
Absolut var den lättföljd! Möjligen skulle man kunna lägga in förslag på mått till sjalen, dessa hittade jag i babydesigns sybeskrivning under samma sylänk i sb. Fast jag behövde ju korta ner sjalen ändå. Sen förstår jag inte bild 5! Maken och jag klurade länge men kom aldrig fram till något. Det ser ut som att det långa sjaltyget är bortvikt på något sätt (så att man därmed ser bordet på mitten i bilden). Men vi lyckades inte att vika undan tyget på det sättet alls? Hur har du gjort det? Eller är det en synvilla? :hmm: Och så kanske man kan förklara i ord hur man gör när man "gömmer" sömmen för att fästa ringarna. Är man ovan så kanske man inte kan gissa?

Nu låter det som jag hade mycket kommentarer, men det VAR lätt att följa beskrivningen och sjalen blev jättesnygg! Den ser mycket mer genomarbetad ut och noggrannt sydd med denna vikning. En lapp på så blir det en köpesjal... :vågen:

Bild kommer! Jag ska förresten ta och be maken att ta bärbilder på alla mina (3) bärdon och lite andra grejer jag sytt, kanske någon kan bli inspirerad?
Användarens profilbild
Av petraokalle
zandrama skrev:Tjusigt! Och va bra att det blev bra till slut! :tumup:
Tack :rodna:
Användarens profilbild
Av naimiez
petraokalle skrev:
naimiez skrev:Najs! :tumup: Jag har gjort beskrivningen till Sannas. var den lättföljd?
Absolut var den lättföljd! Möjligen skulle man kunna lägga in förslag på mått till sjalen, dessa hittade jag i babydesigns sybeskrivning under samma sylänk i sb. Fast jag behövde ju korta ner sjalen ändå. Sen förstår jag inte bild 5! Maken och jag klurade länge men kom aldrig fram till något. Det ser ut som att det långa sjaltyget är bortvikt på något sätt (så att man därmed ser bordet på mitten i bilden). Men vi lyckades inte att vika undan tyget på det sättet alls? Hur har du gjort det? Eller är det en synvilla? :hmm: Och så kanske man kan förklara i ord hur man gör när man "gömmer" sömmen för att fästa ringarna. Är man ovan så kanske man inte kan gissa?

Nu låter det som jag hade mycket kommentarer, men det VAR lätt att följa beskrivningen och sjalen blev jättesnygg! Den ser mycket mer genomarbetad ut och noggrannt sydd med denna vikning. En lapp på så blir det en köpesjal... :vågen:

Bild kommer! Jag ska förresten ta och be maken att ta bärbilder på alla mina (3) bärdon och lite andra grejer jag sytt, kanske någon kan bli inspirerad?
Det man ser är min hand :rodna:
Användarens profilbild
Av petraokalle
:Hahaa: :Hahaa: :Hahaa:

:dum: (så fick jag använda den smileyn också!)
Användarens profilbild
Av petraokalle
Lagt till en bärbild nu! :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?