- sön jan 11, 2009 21:32
Köpte Lendatyg och färgade mörkblått och började sy en ringsjal. Först fållade jag så att bredden var 76 cm och längden lite över två meter. Och så matade jag på tyget på ringarna. SUCK det blev inte alls bra, det blev så otroligt mycket tyg kring ringarna. När jag väl "fäst" den andra tampen runt ringarna, gick det knappt att dra åt när Skrutt satt i. Så här:
HURRA för sybeskrivningarna här på SB!
Å så här blev det när Skrutt bärs Och en närbild på Sannas/Naimiez snygga vikning
Så jag provade Sannas ringsjalsidé (som jag tror är en Ringokopia?). Sprättade upp alltihop (grrr, många meter stark tråd). Gjorde den både smalare (70 cm) och kortare (180 cm) och VIPS blev det otroligt bra!! Sydde tom en liten ficka av svansen. Tänk vad en annan vikning och 6 cm smalare tyg kan göra!HURRA för sybeskrivningarna här på SB!

Å så här blev det när Skrutt bärs Och en närbild på Sannas/Naimiez snygga vikning
Senast redigerad av petraokalle den sön jan 18, 2009 21:11, redigerad totalt 2 gång.
Mamma till två vackra pojkar; Filip 060619, David 080409 och Tuva 101104
Bär i Zara ocean, beige Ergo, Amazonas Carry Sling Laguna, hemsydd beige/blommig Mei Tai och hemsydd mörkblå ringsjal i MaM bärskydd

Bär i Zara ocean, beige Ergo, Amazonas Carry Sling Laguna, hemsydd beige/blommig Mei Tai och hemsydd mörkblå ringsjal i MaM bärskydd