Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har fått låna en symaskin av min svåger, men jag fick inte med någon manual (tror inte han har kvar den). Den är enkel nog att använda, men tråden gick av och jag har ingen som helst aning om hur jag trär om den.... Finns det någon här som kan hjälpa mig?

Maskinen heter alltså Bernette 330, och för att trä den så öppnar man en lucka på vänster sida av symaskinen.

Tacksam för svar!
Senast redigerad av jazoo den sön jan 04, 2009 16:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har förstås sökt efter manualen på nätet, men hittar den bara på betalsidor, och jag är inte säker på att jag vill betala för att få en manual bara för att trä om symaskinen om ni förstår vad jag menar.
Kan du inte ta ett foto på maskinen framifrån så kanske någon kan "snacka" di igenom hur du ska göra, det brukar vara ganska lika på de flesta maskiner

Edit: Googlade på den nu och såg att det är nån slags brodermaskin, kanske lite knepigare med trädningen då. I vilket fall så gick det ju inte att se mycket av var tråden ev skulle gå :hmm:
kvarnvik skrev:Kan du inte ta ett foto på maskinen framifrån så kanske någon kan "snacka" di igenom hur du ska göra, det brukar vara ganska lika på de flesta maskiner

Edit: Googlade på den nu och såg att det är nån slags brodermaskin, kanske lite knepigare med trädningen då. I vilket fall så gick det ju inte att se mycket av var tråden ev skulle gå :hmm:
Nej, det här är en vanlig symaskin, det finns en brodermaskin som heter Bernette 330 deco men det är inte den jag har.

Jag har slut på batterier i kameran och laddaren glömde vi hos mina föräldrar i julas, så det är svårt att ta en bild. Jag har lyckats trä maskinen hjälpligt på ren rutin, men övertråden känns lite för spänd och går av lite för ofta, så jag tror att det är något som är fel, tyvärr.

Jag får väl fota lite senare. Det går att sy i alla fall som det är nu, även om det är irriterande att tråden går av hela tiden.

Under tiden hoppas jag på att någon med rätt sorts maskin snubblar över tråden... :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?