Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av katha
Jag ska försöka mig på att sy en MT men jag vet inte vilken jag ska ge mig på. Tips tack! :) Tjejen är 69 cm lång så vilken ska jag sy? Vilken modell? Ge länkar, mönster och massa tips! :D
Jag måste bli peppad för det är första gången jag ska sy! :lol:
Av juliaanna
Jag tänkte precis fråga samma sak. Jag har en pojke på ett år och kanske 75 cm och är sugen på att sy vår första MT. Har aldrig sett en irl så är lite svårt att veta hur man vill ha den.
Har fått tips om Knyttet och K:s beskrivning som jag kan ge vidare. Problemet är att det fanns så många att välja på :roll: Men hittade en som verkade möjlig med en lagom ambitiös beskrivning när jag googlade på Knyttet och K som jag nog ska försöka mig på. (Foto på grå MT)
Tänkte passa på att fråga om man måste sy i diagonalvävt "sjaltyg" och om det i så fall är någon särskild del av MT:n där det är extra viktigt?
Tacksam för svar snabbt, är i sytagen :wink:
Användarens profilbild
Av katha
Jag har sett att det finns två olika typer av MT, en där det är vadderat i midjan och axlarna och den andra varianten är det ingen vaddering alls men bredare band, vilken ska man göra? Vilken är bäst? Jag skulle vilja prova göra 2 olika modeller. En med nackstöd och en med huvudskydd/tyglapp som hänger löst där bak.. Nån som fattar? :roll:
Jag vill inte ha för lång för då ser ju tjejen ingenting...
Jag har aldrig sytt ska jag kanske nämna... :D
Av lilla trasdockan
jag personligen föredrar utbredbara ovaderade axelband, tycker det avlastar bättre.
Av juliaanna
millla skrev:Jag har sytt fyra MT´s och alltid använt denna beskrivning, http://k-markt.blogspot.com/search/label/sybeskrivning, ibland med små justeringar. Den är enkel men genial :wink:
Lycka till!
Tillägg: Jag brukar fodra sittdelen med ett lager foder och tre-fyra lager i midjebandet så att det blir stadigt.
Var den jag menade också. Är en variant med vaddering bara i midjebältet vilket jag tror kommer passa oss. Tänkte sy den rak (utan nackstöd) men med ett avtagbart huvudstöd. Ska bli spännande, är också nybörjare :D
Av juliaanna
Upprepar min fråga om vilket tyg som passar bäst till MT? Undrar också vilket material ni brukar använda till stoppningen i midjebanden (och om ni brukar stoppa någon annan stanns)?
Användarens profilbild
Av millla
Det bästa är nog att sy av en gammal långsjal, då är man säker på att få ett tyg som avlastar optimalt.
Jag har sytt av Lenda från Ikea, det är toppen och inte så dyrt. Huvudsaken är nog att man försöker hitta ett tyg med "sjalkänsla" i. Svårt att förklara, andra kan nog beskriva det bättre, men jag skulle inte sy av lakansväv t.ex.
Åhlens har haft ett tyg som heter Hanna som jag också sytt av, och nåt randigt, multifärgat, minns inte nu vad det heter. Randi?

Fodrat har jag gjort med foder som jag köpt i tygaffären. Man kan också använda bordsfilt om man vill.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?