Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lillmonster
Nu har jag bestämt mig (måste ha blivit biten av sjal- :twisted: :) men jag har bestämt mig för att sy mig en MT här i veckan. Eller jag tänkte ge mig på att sy 2-3 på en gång när jag får låna symaskin.

Nu har jag lite funderingar över måtten. Lilleman här hemma är 5 veckor gammal nu och jag tar för givet att man måste ha större mått när de växer. Tänkte sy midjebältet efter ett tips jag läste i en tråd här någonstans. Att man syr som en kanal med en söm på mitten så kan man dra ihop tyget lite om det blir för brett.
Tänkte en 27-30 cm. Blir det för brett?

Men längden på ryggen då?
Ska jag måtta honom eller hur ska jag göra där?

På onsdag ska jag i alla fall gå och handla tyg. :lol:
Användarens profilbild
Av Annika80
Mina jag har sytt har varit 38cm breda och ca 45cm höga. men då bar jag dottern i Mt först när hon var drygt 3-5 månader (minns inte)
Bredden tror jag blir bra med 30cm, det hade ju några sytt härinne till bebisar. Höjden kan ju göras lite olika, för blir den för hög är det bara att vika upp midjebandet. Mina MT passar ännu till sottern på 15 månader
Användarens profilbild
Av Lillmonster
Tack för svaret. Då ska jag måtta men ta till lite i längden så att han kan ha den även när han blir längre.

Tänkte vara lite ekonomisk när jag syr och göra flera på en gång så då kan jag ju göra i lite olika mått. :)
Användarens profilbild
Av melon
Men ska du göra med en lös panel som går att dra in så kan du ju gott ta till lite på bredden så att den kan användas längre än bara de första månaderna.

Kul med en massa nya MT's! :D
Användarens profilbild
Av Lillmonster
melon skrev:Men ska du göra med en lös panel som går att dra in så kan du ju gott ta till lite på bredden så att den kan användas längre än bara de första månaderna.

Men blir inte det för knöligt under rumpan då? Eller vid benen... Funderar vidare...
Användarens profilbild
Av melon
Lillmonster skrev:
melon skrev:Men ska du göra med en lös panel som går att dra in så kan du ju gott ta till lite på bredden så att den kan användas längre än bara de första månaderna.

Men blir inte det för knöligt under rumpan då? Eller vid benen... Funderar vidare...
Det tror jag inte, det blir ju bara ett par centimeter. Bättre det än att den är för liten om 2-3 månader. Min MT är ett par centimeter för stor för Dante än (han är 3 veckor) men jag viker in kanterna bara, och det funkar bra, blir inte knöligt. :D
Användarens profilbild
Av Lillmonster
Då ska jag tänka på det när jag syr. Tänkte måtta på Lilleman och sen lägga till ett par cm på var sida som man drar ihop sen.
Av graciela
Planerar att sy min första MT! Låter bra att kuna bredda så att den kan användas längre, men förstod inte det där med "en lös panel som går att dra in". Hur gör man en lös panel och hur breddar man med hjälp av en sån?
Av graciela
Tack för tipset! Det ser ju smidigt ut!
Användarens profilbild
Av Shadow
sydde en sele nu i veckan. Den är som en MT fast utan långa banden. Den blev 33 cm bred och 55 cm hög. Den passar jättebra och min plutt är 10½ vecka (ca 60 cm lång).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?