Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av eamane
Nu tänkte jag att jag skulle sy en ringsjal för att ha till dopet, men hur långt typ behöver jag? Räcker den biten sidentyg jag har som är 60x160? Det borde bäl räcka eller? Jag vet att siden inte är så bra för belastning och stretch osv men jag vill bara ha en "finsjal" för snabb nödvändig bärning vid dopet...
Användarens profilbild
Av Annika80
Det ska nog räcka. jag har en hemsydd ringsjal som är 70*145cm och den räcker gått och väl, jag har nog 20-30 cm "svans" när min 1 åring sitter i. Och på bredden räcker nog 60cm med, tycker min på 70cm är lite bred ibland.
Av eamane
Oh det låter bra, får väl se hur det blir annars får jag skarva lite på nått snyggt sätt!
Tack :)
Användarens profilbild
Av Anso
Det låter lite kort och på gränsen till smalt. Skarva på något snyygt på svansen kanske? 2 meter är väl det minsta jag har använt till ringsjal och ca 65-70 cm breda som färdiga. Men hon är ju inte så stor så 60 cm räcker säkert på bredden för ett doptillfälle.
Användarens profilbild
Av Annika80
Anso skrev:Det låter lite kort och på gränsen till smalt. Skarva på något snyygt på svansen kanske? 2 meter är väl det minsta jag har använt till ringsjal och ca 65-70 cm breda som färdiga. Men hon är ju inte så stor så 60 cm räcker säkert på bredden för ett doptillfälle.
Men min ringis är ju som sagt 145cm lång färdigsydd från ringarna till änden och det funkar kanon, iförsig är väl jag inte så stor (en 36:a) men 170cm lång och dottern är ju en 1 åring på snart 10kg, så jag tror det går.
Men eamane du kan ju testa med en bit lakansväv eller annat tyg först så du slipper sprätta och sy om.
Av eamane
Hm nu blir jag ju fundersam... får se om jag hittar nån större bit eller en bra skarvbit kanske... för säkerhets skull!!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Det hänger väl helt på hur stor man är och hur lång svans man vill ha med det där.
Jag skulle råda dig till att mäta på dig själv med den bit sidentyg du har och se om det skulle räcka. Är du en liten smal person alternativt vill ha en kort svans så kanske det räcker med 160 cm längd.

Alla är ju olika byggda i storlek och har olika smak i förhållande till svanslängd. :)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Det är säkert jättefint att skarva svansen med ett snyggt tyg som matchar men avviker lite i färg och stil!!! Ser framför mig ett snyggt tyg från indiska som avslutning på svansen - läckert! :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?