Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jenny L
Har en supergosig fleecepläd (tunn) som jag tänkte sy en ringsjal av. Kommer att behöva klippa och sedan skarva. Tyget är nästan kvadratiskt så jag kan välja hyffsat fritt vilken ledd jag ska dela det på. Vilket är bäst; om tyget blir stretchigt på längden eller bredden? :?.

Hur skarvar man bäst och behöver man ha någon speciell sorts tråd till fleece?
Användarens profilbild
Av Panakeia
japp, som lin sa, annars kan du dra åt i dödagar och ändå inte ha barnet där du vill! tråd? det bästa kanske blir med en elastisk tråd, men de e rätt dyra och svårt att få tag på, så kär med vanlig, kanske inte bomul(intuiton, ingen anledning eg.)l? Tänk bara på att sy ALLT ded den mest elastiska sömen du har på maskinen, zigzack stretch heter den som jag tycker är bäst till flis på min maskin va den heter på andra maskiner tettegudarna, men den är sUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUPer! det är som dubbelsicksack typ...
sömmen då?
tjaaaaaa.....en jeanssöm blir nog bäst, stätt förklarat här innan nångång, där du syr, vikger syir igen och sen syr igen...sånn som oftast är på benuttesidan på jeansen. då den blir platt och MKT hållbar!
Lycvka till! och glöm inte blid när du e klar!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?