Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag färgade min gamla urfula och blekta patapum mörklila. Färgen blev inte så dum faktiskt.
Men hela tvättmaskinen blev lila och det behövdes X antal tvättar + klorin för att få den ren.
Dessutom färgar fortfarande patapumen av sig. Speciellt i vått tillstånd. Jag har tvättat den flera gånger efteråt. Men nu vågar jag inte använda den eftersom den färgar av sig på våra kläder.

Jag misstänker att jag inte skulle ha använt två färgförpackningar, men jag fick det rådet :wink:

Det är ju flera andra som färgat sjalar och selar, har ni råkat ut något liknande?
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Det kan väl ha med vilken sorts textilfärg man använt - om det var tvättäkta (sån som är avsedd för naturmaterial) eller den sorten som i varje fall Nitor kallar för "Allfärg" som kan användas till att färga fler material. Textiler som är färgade med allfärg säger de ska tvättas separat (just för att de kan färga av sig)

Annars är min gissning att det lagrats överskottsfärg i stoppningen i axel- & midjeband
Användarens profilbild
Av Stark
Delfinen_78 skrev:Annars är min gissning att det lagrats överskottsfärg i stoppningen i axel- & midjeband
Jag tycker det som delfinen_78 skriver låter troligt. Ring Nitor och fråga om de vet råd... Lägga i vattenbad X antal timmar exempelvis. De borde ha fullt av bra råd.

Visa gäran foto på den nya snygga färgen :wink:
Användarens profilbild
Av annikar
Jag tror också att det är överskottsfärg. Använde Nitors färg.
Bra idé att kolla på deras hemsida, där borde det finnas råd.

Ska försöka fixa en bild, det är något strul med hemsidan där jag brukar lägga upp bilder.

Tack för tipsen :D
Användarens profilbild
Av Kaja
Jag körde min i herdins och den färgar inte av sig alls... Dubbel dos färg + fixersalt...

//Kaja
Användarens profilbild
Av Fryle
Någongång när jag färgat med Herdins färger och kommit till fixermedelsstadiet, har jag passat på att lägga i "köpekläder", färgade med okänd färg, som färgat av sig. Detta har fungerat fint och de färgar inte längre av sig. Kanske något att prova?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?