Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vågar man göra det på lite lågt inställd sugeffekt så att säga? Det är både den vanliga och min nya/begagnade overlock som är dammig nu när jag har börjat övningssy.
Den är ju dammig värre innuti efter att man sytt en del.
Hur har ni, alltid någon huva över symaskinen för att undvika mer damm?

Och så har jag glömt vad det var man skulle smörja på overlocken ochhur ofta. Någon som vet innan jag hinner fråga försäljaren.

Finns det mönster att köpa på nätet, helst Sverige? Vanliga mönster som Burda, McCall osv.
Av FiaLisa
Jag brukar borsta ur maskinerna med en liten borste. Jag vågar inte dammsuga men det kanske är överdrivet fegt.

En huva är bra att ha över maskinen men det är inte alltid jag har det eftersom jag alltid tror att jag snart ska sy igen... Man märker i alla fall att den blir mindre dammig när den är skyddad.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Den mängd damm som själva sömnaden alstrar i en overlock är så gigantisk att jag inte kan tänka mig att huvan sen spelar så stor roll.....Och jag har inte försökt med riktig dammsugare än men väl med min lilla handdammsugare som jag eg. skulle placera i bilen men som istället fått bo i mitt syrum. Fast jag skulle inte tveka att ta vanliga dammsugaren om det var den som var närmst och mest lättåtkomlig för tillfället....
Av Enid
Det bästa sättet att göra rent symaskiner är med tryckluft, vill man inte köpa en stor, dyr platskrävande kompressor så finns det tryckluft på burk att köpa på tex biltema, clas ohlson mfl. Men det funkar att dammsuga också, man ska tänka på att plocka bort allt som kan fara in i dammsugarn bara, som spolar och så.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?