Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Anna
Ja, den är genomarbetad den och inte något jag skulle ge mig på att beskriva lite lätt även om jag visste precis hur den såg ut. Ta en titt på designtorget om ni brukar åka till göteborg någon gång.

Tänk bara på att man inte får sälja sjalar med ringovikning elelr ringoinspirerad vikning då den är EU- mönsterskyddad, men att sy en med den vikningen till sig själv är ok.
Användarens profilbild
Av Mi
Tänk bara på att man inte får sälja sjalar med ringovikning elelr ringoinspirerad vikning då den är EU- mönsterskyddad, men att sy en med den vikningen till sig själv är ok
Vilken tur att jag såg detta då :oops: :shock: Detta betyder att man inte heller kan ge bort i present med den vikningen ? :roll:
Användarens profilbild
Av Anna
Jag är faktiskt lite osäker på det, maila Ulla eller Marika på småfolket och fråga för att vara riktigt säker men jag tror att man får ge bort i present. Men då är det förståss bra att informera dem också om att det inte är tillåtet att sälja den vidare pga mönsterskyddet.
Användarens profilbild
Av naimiez
Sandra skrev:ingen som kan lägga ut en närbild på rät och avigsidan?
Räcker ikväll? Sitter på jobbet, schhhhh :-D
Användarens profilbild
Av naimiez
Ser ju ut som den jag har publicerat under sy själv - ringsjalar.....fast jag syr inte igenom.....har ju aldrig sett Ringo, bara hört beskrivas.....sydde lite och resultatet ser ni under sy själv......
Användarens profilbild
Av mojsan
..bara säga att jag provade anso-vikt sjal idag, och gillade den skarpt, ringovikningen är bra, men nästa ringsjal sys med anso-vikning, passade min axel fint.
Användarens profilbild
Av maimiti
Anna skrev:Tänk bara på att man inte får sälja sjalar med ringovikning elelr ringoinspirerad vikning då den är EU- mönsterskyddad, men att sy en med den vikningen till sig själv är ok.
Vaddå ringoinspirerad? Alla insprieras ju av någon...
Bono i U2 skrev:Every artist is a cannibal, every poet is a thief
All kill their inspiration and sing about their grief
Att man inte får sälja något som är precis lika är jag med på, men något som påminner om det... då borde ju minst hälften av alla uppfinningar vara förbjudna då de baseras på någon annan upptäckt.
Användarens profilbild
Av Anna
maimiti skrev:
Anna skrev:Tänk bara på att man inte får sälja sjalar med ringovikning elelr ringoinspirerad vikning då den är EU- mönsterskyddad, men att sy en med den vikningen till sig själv är ok.
Vaddå ringoinspirerad? Alla insprieras ju av någon...
Så sant, och antagligen mycket svårt att säga exakt var gänsen går. Gissar att det gäller väldigt lika saker somman bara ändrat något litet bara för att kunna säga att det inte är samma och sedan tjäna pengar på någon annas dyra produktutevecling.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?