Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gabelin
Nu har min Lana regnbåge kommit... Jag hade tänkt försöka mig på att sy en ringsjal av den men känner mig lite osäker...

Den är ganska grov i tyget och vill ju inte att den ska bli "oanvändbar" pga att den inte funkar bra.
Tror ni att det funkar att göra en ringsjal av den?
Den är ju "bara" 3,4 m så jag kan inte göra dom knytningarna jag vill om jag behåller den som den är..

Är det någon här som gjort en ringsjal av ett grovt tyg innan som har några tips?
Användarens profilbild
Av Gabelin
Puffar lite :D ..
Det behöver inte vara en Lana ni gjort om, kan vara vilket grovt tyg/sjal som helst..
Användarens profilbild
Av Anso
Hej!
Ta de största aluminiumringarna så ska det nog gå. Lana är kanske lite bredare än normala sjalar så ev. så kanske du ska göra den smalare men jag tycker att du ska prova att sy den med full bredd först. Har själv en Lana hemma så jag kan knö in den i ett par ringar sedan till kvällen och se hur det blir.
Användarens profilbild
Av Gabelin
Det vore jättesnällt om du kunde göra det :D ...
Användarens profilbild
Av Anso
Testade lite snabbt och va tusan, visst går det. Jag har gjort ringsjalar av kraftigare tyg än det där och det går bra. Ringo Denim är också helt klart kraftigare än Lanatyget men iofs smalare.

Prova, är det för meckigt så får du smalna av sjalen lite. Lana är ju ca 73 cm bred så det är ju ca 4-5 cm bredare än andra sjalar så i värsta fall så får du smalna av den.
Användarens profilbild
Av Gabelin
Okej,
tack så mycket för hjälpen :D
Användarens profilbild
Av Veronica
Jag tycker faktiskt att ringsjalar av lite kraftigare tyg är skönare att bära med!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?