Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Marika
Har för mig att det var någon som sytt en docka som hade "naturlig tyngd". Vem? och vad hade du i? Funderar på ris men går det då att tvätta dockan? Funderar också på någon typ av sand, men vilken???

Har någon tips på vad man skulle kunna fylla dockan med. Den skall helst gå att tvätta.
Användarens profilbild
Av Panakeia
bly/plastkulor?
ris är ju lurigt, om du inte gör som ett fodral till dockan, så du kan ta ur själva riset, förstår du? som en kudde med innerkudde, så tvättar du bara fodralet....
blykulor används ju som tyngd i mycket, men det FÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅR ju inte läcka ut om man har småbarn, så det är lurigt....jag vet att det ska finnas tunga plastkulor också, vart man får tag på dem vet jag dock ej...
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag har sytt provbebisar att sjala med, men inga fina dockor, jag hade ris i. De är i gammal lakansväv, så om de skulle bli trista sprättar jag väl upp en söm och häller ut riset. Eller syr en ny. Jag har sytt dem med ben men inga armar. Annars funkar 2 st 2-kg påsar ris rätt bra för det ändamålet :D

till finare tror jag man får göra fyllningen uttagbar för att kunna tvätta.
Användarens profilbild
Av Anna
Ja jag kan hålla med Lin, de är perfekt form. Men helst skulle jag vilja ha den bra mycket tyngre så man kunde känna hur tyngden trollas bort av sjalen. Känns dock inte som jag är redo att sprätta upp Lotta (Anna heter dennog egentligen) och stoppa i en rispåse. Det tar nog lite tid innan vi kommer så långt.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?