Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
har ju jag tänkt göra nån gång, fyndade ju en på en loppis i höstas. men ungefär hur mycket tyg går åt på ca 140cm bredd? och vad vadderat man klädseln med, vanlig vadd?
Har Åhlens fått in några nya underbara tyger tro??? bilder?!
Användarens profilbild
Av funshine
Öhh ingen aning. ta ett måttband och mätlängd och bredd på sitsen. är bredden smalare än halva tygbredden. borde det ju räcka med en bit till både fram och bak på sitsen. Är det sufflett behöver du troligen fullbredd så lägg till längden för den också då. Ska du ha extra detaljer såsom väskor eller förvaringsfack får du ta till ytterliggare lite till.

Väljer du ett mönstrat tyg kan det bli ganska mycket mer beroende på mönsterpasset.
Användarens profilbild
Av mirko
såg för en liten stund sedan en annons på klädsel till just en sitty, om det kan vara ett alternativ istället för att sy? tror den var på familjeliv..fast nu när jag tänker efter så brukar man ganska ofta se orginal klädslar till salu,,,
Användarens profilbild
Av Annika80
Tack Funshine, ska ta tag i det nån dag när jag orkar. Mönstrat vill jag nog ha, men mönsterpassning - näe sånt har jag inte tålamod för.

Mirko, tack för tipset men klädseln som sitter på är helt ok, jag vill ha en egen bara för att få testa att sy en och för att vara lite "unik"
Användarens profilbild
Av Tyrvi
och det var inte speciellt svårt. Jag ritade av den klädsel jag hade och sydde sen. Tyvärr missade jag att låtabli lägga till sömsmån där jag skulle ha kantband, men det blev inte så tokigt.[/img]
Användarens profilbild
Av Annika80
Ok, Tyrvi.
Någon som vet vart man hittar bävernylon i rosa och brunt tro?
Gärna på nätet.
Har blivit kär i färgen Djungle Pink (rosa/brun) som emmaljunga har , men det finns nog inte en chans att jag får köpa en sån (har ju inget behov av det heller) Sambon är ganska trött på mina vagnsköp, äger väl den 11-12:e nu :roll:

Användarens profilbild
Av funshine
inte nätet iofs men har du kollat skroten? Vill du inte åka så långt kan ju affärrn va ett alternativ. de är ganska billiga. Ligger bakom ishallen.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Undra sa flundra om det inte gick åt ca 1½-2 m tyg på dubbelbredd till min softy.
Sydde den i jeanstyg. :)
Användarens profilbild
Av Luna
Annika80 skrev: Sambon är ganska trött på mina vagnsköp, äger väl den 11-12:e nu :roll:
Så länge han inte tröttnat på sjal- och selköp så är det väl ingen fara. :wink:

Lycka till med att klä om! Mönsterpassning kan faktiskt vara värt mödan. Det blir helt enkelt snyggare.
Användarens profilbild
Av Annika80
Hm, har kommit på andra tankar, vagnen ska kläs om så småningom, men jag ska försöka få sambon att gå med på att köpa en scooter i rosa/brun :oops: jag Älskar ju den, drömmer tom om den.
han köpte nyligen själv en dator för X antal tusen via jobbet så helt omöjligt är det nog inte :roll:
Så kanske kommer jag med en sprillans ny vagn på träffen nästa vecka (bara butiken har den inne)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?