Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av malibell
jazoo skrev:
malibell skrev:Tack ska du ha, det kan nog behövas!! :lol:
Har du lärt dig via internet (typ garnstudio) eller har du nån i din närhet som kan? Min mamma stickade väldigt lite när jag var liten, blev liksom aaaldrig klar med nåt, så jag tror knappt hon minns hur man gör. :D
Jag lärde mig virka och sticka som barn. Min mormor var en hejare på att virka mormors-filtar (jag tror att vi hade 4 eller fem stycken till Alice, trots att mormor dog för många år sedan).

Sen fick vi faktiskt lära oss i skolan också, på syslöjden, både att virka och sticka. Nu ska jag nog gå och sätta igång med den där apan jag har tänkt sticka.
Apa?! Det lät lite roligt att tillverka ju!! Vad är det för nån? Såg en massa roliga leksaker/gosedjur på Garnstudio, men dem skulle man nog virka tror jag.
Mormorsfilt har jag också en (som min gammelmormor har virkat, det skulle ju vara jätteroligt om man kunde göra en egen!
Användarens profilbild
Av jazoo
malibell skrev:
jazoo skrev:
malibell skrev:Tack ska du ha, det kan nog behövas!! :lol:
Har du lärt dig via internet (typ garnstudio) eller har du nån i din närhet som kan? Min mamma stickade väldigt lite när jag var liten, blev liksom aaaldrig klar med nåt, så jag tror knappt hon minns hur man gör. :D
Jag lärde mig virka och sticka som barn. Min mormor var en hejare på att virka mormors-filtar (jag tror att vi hade 4 eller fem stycken till Alice, trots att mormor dog för många år sedan).

Sen fick vi faktiskt lära oss i skolan också, på syslöjden, både att virka och sticka. Nu ska jag nog gå och sätta igång med den där apan jag har tänkt sticka.
Apa?! Det lät lite roligt att tillverka ju!! Vad är det för nån? Såg en massa roliga leksaker/gosedjur på Garnstudio, men dem skulle man nog virka tror jag.
Mormorsfilt har jag också en (som min gammelmormor har virkat, det skulle ju vara jätteroligt om man kunde göra en egen!
http://www.the-little-experience.com/_t ... monkey.htm

Jag gör en som liknar den här, fast efter eget mönster. Fast jag ser att jag kanske har gjort benen lite för korta för att få riktigt rätt stuk. Kanske ska förlänga dem...

Det är inte alls svårt att virka mormorsfiltar, man gör rutor som man sedan syr ihop till en filt. Här finns en beskrivning på hur man gör:

http://matochfritid.yle.fi/hobbyartikel.php?id=1371

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?