Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har en gammal mönsterbok med bla stickmönster och jag är lite nyfiken på hur man byter ut garnet. Så här står det på ett mönster:

Garn: Mayflower Bomullsgarn 8/4 eller Mayflower Crèpe bomullsgarn från Nordiska Industri AB

Stickfasthet: 28 m slätstickning på stickor nr 3=10 cm.

Frågan är alltså hur man gör eftersom jag vill kunna göra det på andra mönster också.

Lättast kanske det förstås är att gå in i en stickbutik, men de har inte öppet den här tiden en lördag... :roll:
Användarens profilbild
Av Elina
På garnet står det ju vilken stickfasthet det har på vilken sticka... Tex på www.garnstudio.se kan man skriva in stickfasthet när man söker mönster, och då ser du ju oxå vilka garner de använt...

Ah, jag går annars mest på känslan, vilket kan bli tokigt ibland...
Men de flesta garner med samma stickstorlek borde funka någolunda.

Lycka till!

Vad är det du ska sticka förresten?
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Det allra lättaste är om det garn du vill "byta" till har exakt samma stickfasthet som det i beskrivningen. Då är det bara att tuta och köra :lol:

Man bör nog hålla sig till ett garn som ligger ungefär lika iallafall, eftersom modellen kanske passar bäst till just den grovleken. Men om det garn du vill byta till har 30 maskor på stickor 3 istf 28 maskor på stickor 3, så kan du helt enkelt lägga till så många maskor som behövs för att få samma mått.

Om plagget har 56 maskor enligt beskrivning (= 20 cm), så kör du då istället med 60 maskor (= 20 cm för det garn du byter till).
Användarens profilbild
Av zandrama
Tackar för förklaringen! Då får jag hoppas att det blir bra när jag väl ger mig på det. 8)

För övrigt är just exemplet ovan taget från ett par byxor i lite pösmodell.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?