- sön feb 18, 2007 23:38
Åhh jag försöker mig på att virka en mössa till B. Har inget mönster (eftersom jag dålig begriper allla beskrivningar, dessutom tappar jag räkningen hela tiden
) utan började med 5 luftmaskor som jag satte ihop med en smygmaska. Sen virkade en halv stolpe i var lm ett varv. Därefter hade jag tänkt virka två halva stolpar i varje maska (?) för att öka cirkelns storlek. MEN nu till frågan, när man virkat ett varv halvstolpar vad är att betrakta som maskan, alltså var i skall man stoppa ner virknålen (svårt att förklara det här). Om man tänker sig det man vikar på som en kanelsnäcka så skulle man ju kunna säga att (iallafall på det jag stickat) att om man tittar på den från sidan ser den nästan ut som när man flätat håret (vilken beskrivning....). Om jag bestämt mig för att en sida på "kanelsnäckan " är upp, vilken av de två öglorna skall jag stoppa nålen i? Är detta förresten begripligt öht?
Jag vill ju så gärna kunna virka och har fått för mig att det inte skall vara helt omöjligt, därför blir jag helt knäckt när jag inte vet hur man skall göra
Jag har tittat på garnstudios virkskola, men där visas ju bara halvstolpar i luftmaskor och det känner jag mig inte så hjälpt av

Jag vill ju så gärna kunna virka och har fått för mig att det inte skall vara helt omöjligt, därför blir jag helt knäckt när jag inte vet hur man skall göra

Jag har tittat på garnstudios virkskola, men där visas ju bara halvstolpar i luftmaskor och det känner jag mig inte så hjälpt av