Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elin G
Snyggt. Hur har du gjort amningstoppen?
Användarens profilbild
Av boosten
Oooo men VAR har du hittat det vattensjalstyget!? :shock: :love: Det är ju MIN färg! :wink:
Av surftrollet
Kollade bloggen med. Massor av snygga saker du gjort!
Av Enid
Cinnamon skrev:Mycket snyggt! :tumsup:

Du, barnvagnsregnskyddförvaringspåsen, vad har du sytt i för material och hur? Den som finns till vagnen jag lånat är trasig i sömmen och det vore ju praktiskt att ha en hel och kul om jag fick lämna tillbaka vagnen med en snygg och hel barnvagnsregnskyddförvaringspåse. :tumsup:
Det är bävernylon, ett av mina absoluta favvismaterial!! Lätt att sy i och tål det mesta :)

Lättast är att göra av tre tygbitar (baksida, nedre framdel och locket), två bitar spännrem och fyra tryckknappar.
De båda framdelarna är fållade i öppningen och sen har jag satt i tryckknappar där och knäppt dom så det blivit _en_ framdel. Sen har jag nålat ihop framsidan med baksidan och lagt in spännremmarna i sömsmånen med den långa biten hamnar inne i (dvs det som ska bli utsidan när man vänder på det). Sist satte jag i en tryckknapp i varje spännband.
Storleken är lite godtycklig, jag knölade ihop regnskyddet lite någorlunda och mätte ungefär hur stort det blev runt om på de olika hållen. Har du redan en påse är det ju bara att mäta på den.

Jag är inte så bra på att göra sömnadsbeskrivningar men jag hoppas du förstår ändå ;)

Elin G skrev: Snyggt. Hur har du gjort amningstoppen?
Jag klippte bara av framstycket ungefär där (jag tror) bysten slutar och sydde dit mudd som jag satte tryckknappar i. Annars är den sydd som en vanlig trikåtröja.

boosten skrev:Oooo men VAR har du hittat det vattensjalstyget!? Shocked Love! Det är ju MIN färg! Wink
Uhm, bra fråga.. mins faktiskt inte riktigt om jag ska vara ärlig men jag tror att det var i Sickla. Är det Tygvaruhuset som ligger där eller heter butiken något annat? *fundera*
Jag har kvar den andra (det går ju ut två sjalar på en tygbredd så jag sydde båda), om du är intresserad? Den är 70*210 cm (om jag mins rätt).
Användarens profilbild
Av boosten
Liten vus skrev:
boosten skrev:Oooo men VAR har du hittat det vattensjalstyget!? Shocked Love! Det är ju MIN färg! Wink
Uhm, bra fråga.. mins faktiskt inte riktigt om jag ska vara ärlig men jag tror att det var i Sickla. Är det Tygvaruhuset som ligger där eller heter butiken något annat? *fundera*
Jag har kvar den andra (det går ju ut två sjalar på en tygbredd så jag sydde båda), om du är intresserad? Den är 70*210 cm (om jag mins rätt).
PM:ar.. :D
Användarens profilbild
Av jazoo
Josefina skrev:Kolla på krabat, har hört att dom ska ha. Deras butik på kungsgatan (korsningen drottninggatan) ska vara störst, så kolla där. Annars kan du ju leta upp skallror på secondhand och slakta dom eller nått.
Jag köpte skallror på krabat, men de hade bara såna klassiska mässingsskallror, och de låter inte så jättemycket när man packar in dem. Men det funkar.

Fast jag var inte i den stora butiken iofs, så det kan ändå vara värt att kolla där.

Beggade skallror är annars ett bra tips, som jag också tänkt på men aldrig kommit mig för.
Användarens profilbild
Av Linnea
jazoo skrev:Jag har precis kollat in din blogg - du är ju helt galet produktiv människa! Vilka fina saker du gör! Din lilla bäbis kan skatta sig lycklig när h*n kommer, som får så fina saker av sin mamma! *impad*
instämmer oj oj :shock:

jag som pulat med en liten knytdocka till Lovas dagis, i flera dagar, skitful blir den också :lol:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jättefina grejer!

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?