Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Smultron
Är det svårt att sy om sufletten på en vagn??
Användarens profilbild
Av Tina2
Ojdå, det beror alldels på... Vad du skall sy i för tyg, och hur ursprunget ser ut.

Nog finns det enklare sy-projekt förstås, men resultatet kan ju bli onödigt snyggt förståss...

Vill du behålla orginalsufletten, annars kan du ju klippa sönder den och göra ett mönster av den.

Alltså, det beror ju på vad det är för sorts suflett, finns nog i alla svårhetsgrader!

Jag har klätt om insidan av en vagn. Då jag var i nionde månaden. Det var inte enkelt...

Vad är det för vagn?
Användarens profilbild
Av Smultron
det är en emmaljunga från sena 90-talet skulle jag gissa på.
men tyget sitter ju fast på vissa ställen med såna där häften som inte går att ta bort utan att förstöra sufletten. hur ska man göra där?
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Jag har just sprättat upp sufletten till Lukas Brio Race just för att den inte gick att ta av utan att förstöra...fick även klippa lite (Den ska bytas pga att den är lite möglig)
Försöker bestämma mig för hur jag ska fästa den nya nu...den funkar ju inte att bara sy en och trä på eftersom suflettramen är popnitad, utan jag måste endera göra nån slags fästanorning (blixtlås, knappar ???) eller sy fast den direkt på suflettramen (för hand?!?)
Användarens profilbild
Av Smultron
ja, det var det jag undrade över. Det kanske är lättast att sy för hand vet inte riktigt hur man annars ska lösa det med knappar o så?
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag har sytt om en vagn och sytt in stommen om man säger så. Så svårt att förklara. Är det typ popnit så kan man ju borra och poppnita igen. Lycka till!
Användarens profilbild
Av Alven
Oj, jag undrar detsamma... jag har just köpt en Emmaljunga från millenniumskiftet nånstans (ser ut som en Brio Race typ) med ganska solblekt suflett och allmänt tråkigt och smutsigt tyg. Det på själva sittdelen kunde man ta loss och tvätta (eller i alla fall ta loss, jag chansade och kastade det i maskinen och det verkar ha funkat). Den kostade 300 kr, så kan jag få till tyget vore det ju en kanonvagn!

Och hon slängde med en ratt också till Davids förtjusning... :)
Användarens profilbild
Av pejgan
Jag sydde om min och jag sydde in sufletten i ramen. Den går alltså inte att ta bort men det ser snyggare ut tyckte jag.

Det var bökigt att få till längst ner mot fästet, där fick man sy för hand, men i övrigt var det inte så bökigt!
Användarens profilbild
Av Alven
Hur 17 kunde du sy resten för maskin då??? Kan man ta loss sufletten öht? Får undersöka imorgon...
Användarens profilbild
Av pejgan
jag bara knölade in alls och sydde så nära bågen det gick ;-)
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
pejgan skrev:jag bara knölade in alls och sydde så nära bågen det gick ;-)
Jag kanske ska drista mej till att testa det jag också...det KAN gå... :-)
Användarens profilbild
Av Ingetora
Alven skrev:Oj, jag undrar detsamma... jag har just köpt en Emmaljunga från millenniumskiftet nånstans (ser ut som en Brio Race typ) med ganska solblekt suflett och allmänt tråkigt och smutsigt tyg. Det på själva sittdelen kunde man ta loss och tvätta (eller i alla fall ta loss, jag chansade och kastade det i maskinen och det verkar ha funkat). Den kostade 300 kr, så kan jag få till tyget vore det ju en kanonvagn!

Och hon slängde med en ratt också till Davids förtjusning... :)
Är det en EC 1 eller EC Sport? I så fall går det att ta loss hela sufletten (med metallbågarna då) och böja till den lite och slänga in hela alltihop i tvättmaskinen. Jag har gjort det flera gånger när jag köpt beg. Emmaljunga, och just den modellens suflett är bara nitad i sidorna och har samma yttertyg som innertyg så jag sprättade upp den sömmen som fäster den stoppade kanten ytterst och vände sen hela tyget så innererytyget kom ytterst och det solblekta kom innåt. Sydde ihop och nitade om fästena och så såg vagnen ok ut igen. :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
Skogskajsa skrev:
pejgan skrev:jag bara knölade in alls och sydde så nära bågen det gick ;-)
Jag kanske ska drista mej till att testa det jag också...det KAN gå... :-)
Så gjorde jag också och det gick bra!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?