Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mian
Jag tänkte beställa ringar från slingrings idag, men jag blev så osäker på storlek.

Jag skall använda dem till min Girasol som är 65 cm bred. På ringbeskrivningarna låter det som att det skulle räcka med medium, men jag läste att någon tyckt att det blev tjorvigt med medium till en Girasol. Så nu tänkte jag beställa två storlekar (kan ändå inte välja färg...). Jag tänkte ta ett par silvriga alu-ringar i Large och ett par vinröda plastringar i medium. För som jag förstod det så är plastringarna lite större än alu-ringarna? Stämmer det? Eller borde jag göra tvärtom? Ta stora stl i plast och medium i alu?

Sedan har jag en "Prenumerera på tre nummer av xxx så får du en sjal på köpet"-sjal. Den är 65 cm bred och i Viscose. Eftersom den blir liten som en tennisboll när man rullar (läs knölar) ihop den så är det faktiskt den kortsjal jag använt mest... Stretchig på diagonalen är den också tom! Hur som helst så funderade jag på att passa på att beställa ringar till den också, vilken storlek tror ni jag skall ta då? Small? Eller måste det kanske vara medium trots allt? Eller blir det för osäkert att ha en så tun nsjal som ringsjal?
Användarens profilbild
Av zmurfan
Har inte nån som helst aning om vad du ska välja för ringar.
Men vill du ha alu-ringar i medium så har jag blå och svarta som jag troligtvis inte kommer använda. Är du intresserad så skicka ett pm.

//Linda
Användarens profilbild
Av Tabby
Till Girasolen skulle jag ta stora alu-ringar. Alu är mycket bättre i huvudtaget då tyget glider och fäster bättre med alu än plast.
Plastringar i medium har mindre innemått än alu i medium (om inte annat känns det som det)

Till viscosetyget skulle jag nog ta small (alu, men det kanske någon annan kan svara bättre på.

Så om jag vore du och ändå var i gång och beställde skulle jag skippa plastringarna i huvudtaget om det inte var en vattensjal du skulle sy.
Användarens profilbild
Av Anna
Ja jag skulle också rekomendera de stora till en Girasol. Tror inte det finns någon risk att det glider och den komemr vara mycket lättare att justera än med mellanstorleken (i de små tror jag inte ens du får igenom sjalen).
Användarens profilbild
Av mian
Tack för era svar!

Då tar jag och beställer ett par stora aluringar och skippar plastringarna helt. Trots att det fanns vinröda fina till min sjal :cry:

Viskos sjalen är nougat-beige, undrar vad jag skall ta för färg på de ringarna? Kanske silver på dem också? Skall hem och mäta lite få se om smallringarna kan passa.
Användarens profilbild
Av Tabby
Om du gärna vill ha de vinröda kör på det, men det brukar vara så att har man haft plastringar och provat alu så vill man inte ha plast igen :wink:

Små silverirngar passar nog...Ett annat förslag är brons.
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
mian skrev:Sedan har jag en "Prenumerera på tre nummer av xxx så får du en sjal på köpet"-sjal. Den är 65 cm bred och i Viscose. Eftersom den blir liten som en tennisboll när man rullar (läs knölar) ihop den så är det faktiskt den kortsjal jag använt mest... Stretchig på diagonalen är den också tom!
Åh, har du en sån?! Sambon köper alla inredningstidnignar som finns, och sparar alla såna där erbjudandelappar (fast han aldrig nånsin utnyttjar dem) och brukar säga "ska vi ha en fleecepläd?" "Ska vi ha fyra illblå latte-muggar?" skickade ju uppenbarligen inte in den prenumerationslappen heller, fastän jag var nyfiken på sjalen... :(
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?