Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av *M*
Är det någon som har nåt bra tyg att sy en långsjal av som vill sälja till billigt pris till mig eller som vet nån bra sida på nätet som har nåt tyg som ni kan rekomendera?
Av honyponken
jag undrar samma sak:)
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hej!

Om du ska sy en trikåsjal så ska du tänka på att tyget skall vara mest elastiskt på bredden och helst inte så mycket på längden. Det bör inte heller vara för tjock för då blir det nog hemsk varmt.

Om du ska sy en vävd sjal så ska du försöka hitta ett tyg med så mycket "giv"/elasticitet om möjligt på diagonalen. Provdra lite olika tyger i affären så märker du skillnaden.

Du kan skarva på mitten om du vändsyr sömmen. här ser du tips på hur man gör det: http://www.sjalbarn.se/viewtopic.php?t=5523

Det som är trist med att sy själv är att det blir så attans långt att fålla men jag gjorde så att jag strök till som jag ville ha den med strykjärnet och sydde sen direkt utan att nåla.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Alex
Jag sydde 5,5 meter sjal av LENDA från Ikea. Det är kanon, och så brett att dte räcker till 2 sjalar. Bra att ge bort i present, färga, el sy en annan längd av.
Användarens profilbild
Av Alex
tinaw skrev:Eller en långsjal, en ringsjal och två bärpåsar :^)
Wow :shock: Jag har ju en hel längd kvar! Kan man he en ettåring i bärpåse? Och har du mönster... :wink:
Användarens profilbild
Av Carolin
Först vill jag börja med att säga hej, första gången här! Så HEJ!!

Alex:
Jag sydde 5,5 meter sjal av LENDA från Ikea.
Finns Lenda att köpa på metervara, eller har du skarvat? Hur fungera det? Skav?

Min dotter väger ca 9 kg, passa Lenda tyg bra för den vikten?

Tack!
Användarens profilbild
Av tinaw
:Wow: :Shocked: Jag har ju en hel längd kvar! Kan man he en ettåring i bärpåse? Och har du mönster... :Wink:
Ettåring är perfekt i bärpåse :D Bärpåsen är väldigt bra för upp-och-ner åldrarna. På sleepingbaby.net finns ett mönster (pouch). Jag gör själva rundningen ungefär 6 cm djup, inte 10-15 cm som Jan skriver. Färdigt mått på mina är måttet höftbenskam-axelrundning-höftbenskam + 10-15 cm. Sen behövs ca 5 cm sömsmån också.

http://www.sjalbarn.se/viewtopic.php?t=38 här finns ett par bilder på en bärpåse.
Av liw
Jag har också sytt min långsjal av LENDA. Min knoddis väger ca 11 kg och jag har även provat bära storebror (18 kg) i den och det går alldeles utmärkt. Det säljs på metervara så man behöver inte skarva. Jag är jättenöjd, tycker att min sjal funar kanon. Det är ju ingen easycare direkt men jätteskön att bära i :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?