Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bixa
När jag var liten hade jag en trasdocka som kunde ha vanliga bebiskläder. Jag tyckte så mycket om den att jag skulle vilja sy något liknande till mina barn. Det skulle vara kul att kunna använda deras kläder till dockan. Tråkigt nog är min gamla docka kastad, annars hade jag kunnat ha den som mönster. Det var min mamma som sytt den men hon har inte kvar mönstret. Är det någon som sytt något liknande och vet var man kan hitta ett mönster?
Användarens profilbild
Av Bixa
Ja, det var något sådant jag tänkte på. :) Visste inte att de kallades Waldorfdockor. Mysiga dockor, tycker jag.
Av Petra
Tror jag har ett mönster häfte här någonstans.
Användarens profilbild
Av Anso
Petra skrev:Tror jag har ett mönster häfte här någonstans.
Himmel så fin dockan var!!!

Var har du köpt mönstret som du har?
Av Petra
Slöjddetaljer har materialsatser och ett häfte med mönster på kläder mm. Ska rota fram det.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Såna sydde mamma till oss när vi var små, Peter och Petra hette de *nostalgisk*

Tror hon har en halvfärdig sen tidigt 80 tal hemma...
Om jag bara kunde sånt :roll:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Anso skrev:Var har du köpt mönstret som du har?
Mitt mönster kommer urprungligen från Panduro hobby, men jag har fått mönstret av min styvmamma.
Användarens profilbild
Av Ester
Jag köpte mönster och materialsats på bulleribock på sveavägen....de hade även färdiga dockor för dryga 1000-lappen.....dyrt tyckte jag och köpte satsen...har inte hunnit längre än huvudet på ett ½ år...men skam den som ger sig....sen är det ju lite roligt att hon får en dockla som jag har gjort själv.

Det var med mönster på kläder också.
Användarens profilbild
Av Axels mamma
Jag har köpt mönster och material hos antroposoferna i Järna. (Robygge?)

Jag kan skicka mönster på docka och kläder till dig om du vill. Kan ordna material också om du vill. Skicka ett pm om du är intresserad.
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
robygge utanför Järna utanför Sthlm säljer satser, mönster, färdiga dockor men de är ju dyra. Jag tror man kan köpa på postorder också. Annars är det en urmysig utflykt, finns handelsträdgård, cafe m m.Eller ljusfesten vid första advent (hur fint som helst).
Användarens profilbild
Av Anso
Jag har sett att även Kalikå har både ett häfte med beksrivning (ca 40:-) på docka och kläder plus materialsats (tyg och tråd, ej stoppning 65:-)

Eller färdiga dockor för ca 1000: hm.........
Ska nog be mamma att göra en docka tror jag. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?