- lör dec 09, 2006 22:46
är väldigt sugen på att knåpa ihop en egen MT efter att ha gjort mitt livs första ryggknyt med sjalen idag (det tog väl ca 10 min sen hade B "hoppat" (typ som man gör i en hoppgunga) så mycket att det tyg som skulle vara bakomryggen samt under rumpan på honom satt som en korv precis vid hans skulderblad.... så visst, jag behöver definitivt öva på det där med ryggknyt, men tänkte att det kanske är lite lättare med en MT).
Men när jag läser här vilka tyger man skulle kunna använda blir jag totalt väck och fattar ingenting
Jag är inte så värst haj på vad olika tyger heter så jag skulle vara glad om någon skulle kunna förklara för mig, kanske med hjälp av till vad man ofta använder de olika tygerna, hur tyget ser ut/känns.
De tyger jag undrar över är:
Bomullstwill
Canvas
Sen en bonusfråga: tyget Pearl hade jag nog kallat brokadtyg, men jag såg i listan på tyger att sy sjal av att det kallade jaquardmönstrat. Vad är skillnaden???
Skäms
över att behöva fråga. Min mamma har haft tygaffär och kan allt sånt här, men ringer jag och frågar henne så förklarar hon på ett sånt sätt att jag inte fattar och frågar jag då en gång till blir hon arg 
Men när jag läser här vilka tyger man skulle kunna använda blir jag totalt väck och fattar ingenting

De tyger jag undrar över är:
Bomullstwill
Canvas
Sen en bonusfråga: tyget Pearl hade jag nog kallat brokadtyg, men jag såg i listan på tyger att sy sjal av att det kallade jaquardmönstrat. Vad är skillnaden???
Skäms