Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gabnus
Fortsätter med fler pysselfrågor :-)

Mina elever vill gärna göra "en skog" av klassrummet vi jobbar med naturtema i Ettan.

Vi har gjort ett vattendrag med fiskar, stannfåglar i taket, kantareller som står i mossa, löv och kastanjer, de har tillverkat egna båtar av naturmaterial och så ska vi göra ett par vinterträd innan jul.

På fredag har jag dock en lektion ledigt för skapande. Vad kan vi göra då?? Har letat på lektion.se men hittar inget som passar. Vi jobbar med bokstaven ä och älgen denna vecka, men det känns lite ambitiöst att hinna tillverka en älg på en lektion alla tillsammmans ;-)

Det hade ju varit passande med något däggdjur eftersom vi har pratat om det idag, men hur, vilket material och vad passar att ha på en dörr?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
En Älva kanske? Är det ett däggdjur :hmm:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
fantasiflicka skrev:
Sannasmamma skrev:En Älva kanske? Är det ett däggdjur :hmm:
Alltså...jag tror jag är kär i dig!Bild :lol: :lol: :lol:
tackdetsamma :heart:
Användarens profilbild
Av Madde
Gabnus skrev:Vi jobbar med bokstaven ä och älgen denna vecka, men det känns lite ambitiöst att hinna tillverka en älg på en lektion alla tillsammmans ;-)
Ni skulle ju kunna göra älgar av händerna och en fot! Jag antar att du känner till den jätteroliga pysselsidan Skapligt enkelt!
Användarens profilbild
Av Pyron
Har du kollat på denna sidan?
Där kan man hitta en massa olika inspirationer, den har jag använt mig av i min klass.

http://www.burkar.nu/
Användarens profilbild
Av norkmedoo
eller älgspår?

lite bajs här, ett fotspår där och några uppätna knoppar... :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av Lycke
Jag tänkte att ni kunde göra älghorn som ett diadem för barnen att ha på sig. Så kan man kanske sätta en plansch med en älg på på dörren med en krok över där man kan hänga hornen när de inte används...
Madde skrev:
Gabnus skrev:Vi jobbar med bokstaven ä och älgen denna vecka, men det känns lite ambitiöst att hinna tillverka en älg på en lektion alla tillsammmans ;-)
Ni skulle ju kunna göra älgar av händerna och en fot! Jag antar att du känner till den jätteroliga pysselsidan Skapligt enkelt!

Åh, vilken toppenidé! Nu blir det en massa älgar i hela klassrummet :-) ch nu så känner jag till den sidan ;-) :-D

Jag tänkte att ni kunde göra älghorn som ett diadem för barnen att ha på sig. Så kan man kanske sätta en plansch med en älg på på dörren med en krok över där man kan hänga hornen när de inte används...
Det blir en bra extra uppgift :-)

TACK allesammans!
Användarens profilbild
Av miso
ni kanske kan göra fågelÄgg??
Eller Äspingar?
Ärlor?
Ätbara svampar? :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?