Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
Ja nu har jag sytt lite igen med blandat resultat, ibland är symaskinen med på noterna och ibland HATAR den mig.
Kanske kan någon tipsa om hur jag ska ställa in den/byta nål/eller vad för att den inte ska hoppa över en massa stygn när jag tex syr i fleece. har ingen trikåsöm vad jag vet.

Bild
Randiga med brun mudd (de första jag sydde midjan blev för hög), Turkos frotte med brun mudd, lila joggingtyg med rosa mudd och rött joggingtyg med rosa mudd.

Bild
Två drakmössor enligt TinaW:s mönster, hade tyvärr för ostretchig fleece så den rosa blev för trång trots rätt storlek :cry: (får väl se om nån vill köpa den), och den vita är liiite för stor. Babylegs av storasyrrans trasiga strumpbyxor.
Användarens profilbild
Av Luna
Annika80 skrev:Kanske kan någon tipsa om hur jag ska ställa in den/byta nål/eller vad för att den inte ska hoppa över en massa stygn när jag tex syr i fleece. har ingen trikåsöm vad jag vet.
Att byta till en frisk och fräsch nål brukar göra susen när man syr, men jag har ingen erfarenhet av att sy just i fleece.
Användarens profilbild
Av funshine
Hade hoppstygnsproblem själv för några dagar sedan.
Testade naturligtvis att trä om. Bytte nålar. rengjorde överallt.
Då bestämde jag mig för att ringa svärmor det är trots allt hennes maskin :D

Hon oljade. trixade med trådspänning m.m. Tillslut kom vi fram till att det var tråden! Den funkade till tunnare tyger och som undertråd men till mina vantar var jag tvungen att ta en annan övertråd.

Summa Summarum :this: Inga billiga trådar i tjocka fluffiga tyger.
Användarens profilbild
Av Annika80
funshine skrev:Hade hoppstygnsproblem själv för några dagar sedan.
Testade naturligtvis att trä om. Bytte nålar. rengjorde överallt.
Då bestämde jag mig för att ringa svärmor det är trots allt hennes maskin :D

Hon oljade. trixade med trådspänning m.m. Tillslut kom vi fram till att det var tråden! Den funkade till tunnare tyger och som undertråd men till mina vantar var jag tvungen att ta en annan övertråd.

Summa Summarum :this: Inga billiga trådar i tjocka fluffiga tyger.
ok, får testa det nästa gång, men vart hittar man "dyra" trådar då? :roll:
Ja oljas och rengöras borde nog min maskin, grävde ur en näve ludd ur inandömet igår :oops:
Kanske dags för service (har aldrig servat den på sådär 6 år) Men det är väl skitdyrt och roligare saker finns ju att lägga pengarna på.
Användarens profilbild
Av Tina2
Shit, va snyggt!!!! :shock: :D
Jösses Amalia! Jag är helimpad av både brallor och mössor!!

Babylegs har jag aldrig förståttm ig på, skall de bara sita på benen?...
Är det inte bättre med riktiga strupmbyxor då?...

Nu skall jag försöka mig på en sådandäringa mössa!! :?
Användarens profilbild
Av funshine
Annika80 skrev: ok, får testa det nästa gång, men vart hittar man "dyra" trådar då? :roll:
Vet inte om den behöver vara så dyr. den som inte funkade var en 1000meters rulle för 6spänn inköpt på skroten. Men en rulle falktråd från eko funkade.
Annika80 skrev: Kanske dags för service (har aldrig servat den på sådär 6 år) Men det är väl skitdyrt och roligare saker finns ju att lägga pengarna på.
Ingen aning men ring och fråga vad det kostar. Passa på att fråga hur ofta den behöver servas också.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Åh jag tyckte det såg ut som jättefina grejer jag :D
Användarens profilbild
Av Luna
Jag servade min symaskin för ett år sen eller två eller.....(med småbarn går tiden fort) och även om den kommer fram alldeles för sällan så är det guld värt att den funkar bra de gånger jag vill eller måste sy. Bytte en dragkedja till en overall i helgen så nu blev jag inspirerad till roligare saker.

Ville bara berätta att jag lämnade in symaskinen på detta ställe och var nöjd med både service och pris.
Symaskins Hörnan Singer
Allég. 51, 50337 BORÅS, 033 - 10 10 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?