Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av medusan75
Jag ska sy på lite bävernylon på Isaks Reima overall från förra året. Dels så tänkte jag att den kan vara bra att ha som extra overall och sen vore det bra om Elias kunde ärva den. Den är inte trasig i tyget ÄN...

Jag tänkte sy på bitar som går runt om hela nedre delen av benen (Isak sliter knän och under knäna mest). Dels blir det enkelt att sy för jag kommer bara behöva göra den övre sömmen som ska gå runt benen för hand. Jag kommer också sätta på reflexband på bävernylonen.

Min fråga är, visst fanns det nåt att täta sömmarna med? För där jag syr kommer det att bli hål i tyget ju.
För att tyget ska ligga kvar bättre så tänkte jag ha lite textillim också, eller är det en dålig idé?

Eller är detta en dålig idé att fixa lite längre livslängd på en overall? Små lappar som man kan sätta på är för små och ingen idé.
Användarens profilbild
Av Marion
Man kan köpa vax som man använder till att täta blöjbyxor i Pul med. Det funkar så att man värmer med en hårtork och vaxet smälter och tätar igen sömmarna..
Bild
wool wax
Highly effective impregnating agent (Lanolin). We have found wool wax to be extremely helpful when applied on stitching areas (such as leg gusset) to make them leak proof again. Pun on cloth and melt il slowly into the seam with a hair dryer. € 1.10

Finns att köpa hos Popolini:
http://www.popolini.at/popolini/produkt ... detail.php
Användarens profilbild
Av medusan75
Tack, att jag inte tänkte på det. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?