Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Jag köpte ett gäng filtbitar från www.mimmis.info och nu har jag kommit igång med pysslandet! Igår började jag göra figurer som jag kallar för "fulisar", såhär ser dom ut:

Bild

Jättelätta att göra, bara rita en kontur på en filtbit, lägg filten i dubbelt lager och sy runt konturen (lämna en liten bit öppen), klipp ut strax utanför sömmen, vräng figuren, häll i ris eller annat stoppmaterial, sy igen öppningen och brodera/klistra på ögon osv.

Dom är både roliga och lätta att göra plus att dom är väldigt uppskattade av barn. Lukas har dom som toakompisar nu! :-D

(Den gröna figuren ritade Jonas (min sambo 8) ) så jag fick sy efter hans skiss :green: )
Senast redigerad av Skogskajsa den mån okt 30, 2006 18:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Isanna
Åh vad kul! Så fina fulisar! Kul att du kunde sy det Jonas ritade!
Användarens profilbild
Av Anso
:vågen: :vågen:
De var en dråliga rackare!

Kan du inte sy något som Lukas har ritat också...... :D
Av dora
åå vad fina!!! :tumsup: ser ju ut som dom där krumelurerna man bl a kan köpa på designtorget och som är superdyra 8) men det här alternativet kanske man skulle prova istället :D
Användarens profilbild
Av Asereht
Vilka sköna typer! :D

Jag har varit på G hur länge som helst att sy konstiga typer av diverse stuvar. Hur svårt är det att få till en filur/krumelur liksom. ;)

Fantasin är det inget fel på men tiden och tillfället fattas för symaskinslek här (även om filt går fint att handsy). Fortsätter med strumpstickningen så länge. :)
Användarens profilbild
Av annemi
Häftigt :rock:
Användarens profilbild
Av sacha42
åh vilka läckra 8)
Av Aelia
vilka fina :wink:
Användarens profilbild
Av sussan
jättefina!
Användarens profilbild
Av mica
Jättefina.
Ni är så händiga här på SB.
Användarens profilbild
Av zandrama
Söta! Jag har gjort liknande, det är verkligen superenkelt! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Hihi, kanske ska förtydliga att det gröna är designad av min sambo, Jonas. Inte min son :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?