Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av florin
sussan skrev:jag har tänkt sy lapptäcke av gamla jeans så mitt förslag är att du skickar dom till mig :tumsup:
Men du kan få av mig :D Jag har ju massor med jeans som jag aldrig mer kommer rymmas i...
Användarens profilbild
Av sussan
florin skrev:
Men du kan få av mig :D Jag har ju massor med jeans som jag aldrig mer kommer rymmas i...
Ååååhhh Ja Tack :-) Du är guld :heart:
Användarens profilbild
Av korell
Jag måste tipsa om att sy muddbyxor till bebis/barn. Det är super eftersom jeansen är mjuka och goa fast ändå i grovt tyg. Snyggt blir det också om man lyckas få till "slitningarna från knän och knäveck på rätt plats på barnets byxor. Storleken man kan göra beeror ju dock kraftigt på ens egen jeans strl. Jag fick preciiis ut strl ca 92 av ett par jeans i strl 30.

Jag sydde trikåmudd med dragsko i midjan och trikåmudd i byxbenen. Super!
Av MammaTess
Jamen, var hittade du mönster??
Användarens profilbild
Av jazoo
*Update*

Jag håller nu på att sy en kjol till mig av ett par av jeansen. Blir sådärbra, hittills, men vi får väl se. Det kanske helt plötsligt blir super om jag bara får lagt den där sista sömmen...

Sen tror jag att det kan bli ett par muddbyxor också, skönt nu till vintern med byxor som håller tätt runt vristen liksom.

Lapptäckes idén har jag inte heller gett upp. Men jag behöver nog ännu fler jeans då (jag skulle vilja göra ett riktigt stort överkast till vår säng... är det overkill?). Kanske får ragga lite i bekantskapskretsen, det är säkert fler än jag som har gamla jeans liggande.
Användarens profilbild
Av korell
Jag tog ett mönster på raka, halvtajta byxor som jag använde som "grovmall" och sedan satte jag bara dit mudd i linningen och runt vristerna.

Sydde mest på känn. (Och så blev de också två storlekar större än väntat :) )
Av MammaTess
Ja då får vi väl också pröva det...
Användarens profilbild
Av jazoo
Kjolen är klar. Jag kanske lägger ut en bild när jag har tvättat den (jag tänkte att kanterna skulle bli fransiga). Om det blir bra. Jag är inte supernöjd, men det var ju ett experiment från början.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?