Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lotti
Ja, har någon sytt väpnarhuva av velour? Blir det tillräckligt varmt med två lager??
Jag har sytt en mössa till Selma av velour och vill göra en till lillsyrran men tror det blir mest praktiskt med väpnarhuvmodell!
Användarens profilbild
Av lotti
florin skrev:Tillräckligt varm för hur kallt väder då? :oops:
Ja, jag bor i Skåne och du i Norrland så vi har väl inte samma jämförelsegrunder :oops: :wink:
men här har vi väl vinter mellan +-0 och -12!!!

Tänkte kanske mest på om det blåser igenom och så?
Av Petra
Jag skulle prova. Många har i ren fleece och det är inte vindtätt. Men som sagt skåne blåser det mycket i.

Lägg annars ett fodertyg mellan lagerna och testa om det funkar.
Användarens profilbild
Av florin
haha, när det är ju inte riktigt samma vinter-väder ;-)

Tror inte att det räcker att ha bara två lager velour eftersom det inte är vindtätt... men kan man på något vis sy in vindpoplin men ändå göra den töjbar? kanske bara vindtätt över öronen :? Rent värmemässigt är det nog inga problem att hålla sig varm men om det blåser mycket....
Användarens profilbild
Av Kaja
Vi har en mössa som Jakob använde en hel vinter. Det är tjockt teddy-tyg och sedan fodrat med någon slags singeljersey. Hon som syr har flera mössor i samma stil och även fleecen är fodrat i samma.

Jag har en fleecefilt som jag vändsydde med ett luftballongstyg från Panduro (typ: amerikanskt quilttyg) och det blev faktiskt riktigt vindtätt efteråt. Praktiskt med en slätare sida på fleecen också.

Tittar man på de som är gjorda som windstopper så har de ju också ett mellanlägg av något tätt-vävt material.

Skulle jag gissa så borde en gammal t-shirt funka fint som mellanlägg mellan två velour för att hålla vinden borta. Som höstmössa så fodras huvan med bara t-shirt och endast ett lager tyg.

//Kaja
Användarens profilbild
Av tinaw
Jag tror inte det blir vindtätt. Men det borde ju gå att lägga nåt foder emellan lagren för att få det bättre.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?