Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Jag håller på och syr en jacka till Lukas, nu har jag en jackdel i yttertyg och en jackdel i fodertyg...hur ska jag sy ihop dom på bästa sätt?
Orkar itne tänka ut hur det ska vrängas och sys och krånglas :-(
Användarens profilbild
Av Gullan
Hej!
Jag brukar vända jackan rätt som den ska se ut, kränga i fodret med avigan mot jackans aviga - kolla noga att söm ligger mot söm. Nåla överallt och lite till, sedan nästar jag fast fodret i jackan.
Annars får man vända jackan ut och in, fodret med avigan ut och sy alla sömmar en efter en på maskin, men det tycker jag är krångligare, man måste ändå lämna en liten bit öppen längst ner på jackan så man kan vända den rätt sedan och nästa ihop där. Hoppas att du fattar vad en ganska trött ammare menar... ;)
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Gullan skrev:Hej!
Jag brukar vända jackan rätt som den ska se ut, kränga i fodret med avigan mot jackans aviga - kolla noga att söm ligger mot söm. Nåla överallt och lite till, sedan nästar jag fast fodret i jackan.
Annars får man vända jackan ut och in, fodret med avigan ut och sy alla sömmar en efter en på maskin, men det tycker jag är krångligare, man måste ändå lämna en liten bit öppen längst ner på jackan så man kan vända den rätt sedan och nästa ihop där. Hoppas att du fattar vad en ganska trött ammare menar... ;)
Jag vill inte nästa nått utan sy på maskin, lämna öppet nertill hade jag tänkt göra men det är självaste hur alla tygerna ska ligga mot varann som är kruxet...Alla sömmar är ju bara ärmen, kragen och där dragkedjan ska sitta så det tycker jag inte låter så krångligt.

Tyvärr förstod jag inte riktigt hur du menade att tygerna ska ligga mot varann om jag ska sy med maskin och vränga...jag skyller det på tröttheten efter att nyss sovit bort en migrän 8)

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?