Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Dafe
Nu har jag sytt en liten "snutte" att ha typ när han åker vagn eller så. (Hans kompis hade en köpt sådan och den såg så söt ut, och när jag råkade hitta regnbågstyget så...) Två lappar att tugga på har den, en i galon och en såndär dubbel namnlapp. Och så har jag sytt en liten kalikåmask som ska bli pilot med eget flygplan senare... Än så länge har den inga ögon...

Bild
Bild
Användarens profilbild
Av Dafe
Det kommer från Krabat! http://www.krabat.se/
Priset...hutlösa 230:- metern. Men jag köpte bara 30 cm så det var inte så farligt med tanke på att EN liten mask kostar 75:- :?
Användarens profilbild
Av sussan
så fina :D
Av Vinterhumlan
Jättefina! Och tyget - det skall vi inte snacka om! :love:

Jag måste fråga lite om masken... Jag sydde en sån helt på frihand för att B skulle kunna ha den som skallra. I den stoppade jag en vanlig pingla och så köpte jag sån där gardinfrans som de rekomenderar till sina dronkar i Kalikåboken. Men, vad som nu händer när B går lös på skallran (han fullkomligt älskar den nämligen, så efter en 5 minuter är hela skallran helt blöt, bäst är att suga på "foten" av skallran) är dels att pinglan har börjat rosta :shock: så där är numera en rostfläck på sidan (men min man menar att eftersom BVC tjatar om extra järn så är det väl bara bra...) och då och då lossnar "hårstrån" från huvudet på masken!
Så min fråga är nu om du lade något i masken som skulle pingla, och vad det isåfall var samt vad du använde som "hår"?
Användarens profilbild
Av Dafe
Jag köpte pinglor från Krabat, det är ju samma som finns i maskarna man köper. De kostade 3-5:- st beroende på storlek. I denna är det den minsta storleken. Tror inte de ska rosta eftersom maskarna ju ska tåla många tvättar (60 grader dessutom, enligt tvättrådet på den köpta masken vi har, dvs inte den på bilden utan en röd med svarta prickar...)
Användarens profilbild
Av Dafe
Håret är gjort av ett snöre jag köpte i den lilla butiken på hornsgatan, typ snören och band eller vad den nu heter... :hmm:

Kan tillägga att jag knöt ihop en bunt snören så det blev som en tofs och sen knöt jag också en knut längst ut på varje hårstrå, så de sitter kvar hyfsat.
Användarens profilbild
Av Anna
annars kan man slakta en sådan där skallra man sätter kring handleden på barnet som man får från bla goboken, i den finns en liten plastdosa som skrammlar lite, men då får man ha en tjockmask.
Av Xera
Säljer de ttyger oxå via nätet.... jag kan inte hitta....
Av Lotten
Men de är ju bara såå söta!! :love:
Användarens profilbild
Av Dafe
Lotten skrev:Men de är ju bara såå söta!! :love:
:D Tack! Lillkillen brydde sig dessvärre inte så mycket om dem. *fniss*
Av Jenny
Jag vill också sy maskar! Men jag har fortfarande inte förstått hur man ska göra med håret :oops:

Superfint!!
Användarens profilbild
Av Dafe
Tack. :)

Alltså, jag köpte snöre (silke tror jag han sa att det var) och rullade ihop det så det blev typ 10 cm "långt", knöt en knut på mitten och klippte upp "öglorna" så det blev som en tofs med många snören åt båda hållen och en knut på mitten. Sen sydde jag fast den i sömmen på maskens huvud och slutligen knöt en knut längst ut på varje hårstrå så de inte skulle tvinna upp sig/ludda. Är inte världsbäst på att förklara, men förstår du? :?
Av Jenny
Dafe skrev:Tack. :)

Alltså, jag köpte snöre (silke tror jag han sa att det var) och rullade ihop det så det blev typ 10 cm "långt", knöt en knut på mitten och klippte upp "öglorna" så det blev som en tofs med många snören åt båda hållen och en knut på mitten. Sen sydde jag fast den i sömmen på maskens huvud och slutligen knöt en knut längst ut på varje hårstrå så de inte skulle tvinna upp sig/ludda. Är inte världsbäst på att förklara, men förstår du? :?
Nuuuuu fattar jag! Tack Tack :urule:

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?