Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Buscilla
Kalla det vad ni vill vanhelgande, skändlighet, nidingsdåd, helgerån :shock: :D

Min Havssäv har fått sig en blek fläck när vi var i Thailand. Tror att det var någon citrusfrukt som droppade på sjalen och blektes i solen. Jag har ju aldrig varit speciellt förtjust i färgen, tycker den är för "beige". Så nu funderar jag på att färga min Ringo. Vad tror ni om det? Blir det bra? Vilken färg skall jag välja? Är det någon som har färgat en ringo tidigare? Vad kostar det att färga en sjal och hur mycket behövs?

Jag lär inte heller få så mycket på andrahandsmarknaden nu när den är fläckig, det vore inte ekonomiskt att försöka slumpa iväg och köpa ny (även om jag gärna skulle vilja det :twisted:).

Ge mig alla era synpunkter, tips och idéer :-D

Tackar!
Användarens profilbild
Av mica
Färga en Ringo :shock: *hyperventilerar lite*

Men jag förstår dig. Hoppas någon kan rådgöra.
Själv tänkte jag spontant: batikfärg/mönster. Men det är ju inte så Ringoaktigt. :D
Användarens profilbild
Av Lycke
Chockrosa, chockrosa! :lol:
Användarens profilbild
Av Tabby
Det som kan ställa till det är väl vecken vid vikningen. Att färgen inte kommer åt överallt.
Användarens profilbild
Av Isanna
Lycke skrev:Chockrosa, chockrosa! :lol:
:loving:

Fast en brun ringo skulle nog var tokigt snygg nu i höst! Och mer lättsåld sen antar jag. Klart att du ska färga! Längtar redan efter bild på resultatet!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag skulle nog satsa på att bleka hela först isåfall. Så att inte blekfläcken syns igenom färgningen.....
Användarens profilbild
Av Buscilla
Sockertopp skrev:Jag skulle nog satsa på att bleka hela först isåfall. Så att inte blekfläcken syns igenom färgningen.....
Usch...det låter ju krångligt :? .

Vikningen är ju också ett problem. Hur ska jag lösa det utan att behöva sprätta :hmm:
Av belinda
Buscilla skrev:
Sockertopp skrev:Jag skulle nog satsa på att bleka hela först isåfall. Så att inte blekfläcken syns igenom färgningen.....
Usch...det låter ju krångligt :? .

Vikningen är ju också ett problem. Hur ska jag lösa det utan att behöva sprätta :hmm:
Jag tror inte alls att vikningen är ett problem, bara du ser till att sjalen är genomblöt när du ska färga den. Enklast är atttvätta den först och sedan färga direkt efter.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Ta inte för mörk färg bara, då kommer den beiga tråden att synas så tydligt. Men brunt hade blivit fint!
Användarens profilbild
Av sarahlc
Tyvärr alltså: :iagree:

Fläckar som syns igenom är big no-no på en fin ringo :nono:, det blir inte fint.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av sacha42
Lycke skrev:Chockrosa, chockrosa! :lol:
:eld: det lät ju bara asläckert :app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?