Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Jag har sytt ett par överdragsbyxor åt Karin i bävernylon.
Bild
Jag har tänkt att jag skulle fodra dem, men frågan är hur (eller om).
En tanke är att sy fleecefoder som sitter fast med tryckknappar bara upptill (då kommer förmodligen fodret att följa med upp när man tar av byxorna, men det har jag räknat med och accepterar). Men frågan är om man då ska sätta fast fleecen i midjan, eller ända uppe i byxkanten? Byxorna är ganska vida upptill, och har en bit resår som drar in dem i midjan, så jag tror att det kan bli svårt att få till bra passform på fodret om det ska vara löstagbart.

Eller ska jag helt enkelt sy ett par fleece-långkalsonger som är helt separata, men som funkar under byxorna? Kommer man bli tokig på att man måste ta på två par byxor när man går ut, eller vägs månne det upp av att man har ett par mysbyxor man kan använda utan bävernylonbrallorna.

Är det någon som orkar ha några åsikter om mitt "problem"? ;-)
Användarens profilbild
Av Therese
:D Vilka jättefina brallor!
JAg skulle nog sy separata långkallingar till den där byxmodellen, tror jag. Jag tänker att det blir nog knöligt bak vid resåret om fleecen sitter fast, men det är ju klart, det finns ju tunn fleece...
Problemet med byxben som åker upp avhjälps lätt som en plätt med knappar nere vid byxslutet a la Po.P.
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Min första spontana tanke för lösning av "problemet" är att jag skulle sy ett par lösa "långkalsonger" i fleece med resår eller dragsko i midjan för att få den passform som jag vill ha, men att jag skulle sätta dit ett par tryckknappar längst ner på benen av både långkalsonger och bävernylonsbyxor så att man kan knäppa ihop dem där. Då kan man både använda dem var för sig eller ihop beroende på väder. Samtidigt kanar inte fodret upp när man drar på & av bävernylonen och det blir bara ett par byxor att ta på när de är hopknäppta För att hålla själva fodret i byxdelen uppe kanske jag skulle sätta en tryckknapp till i sidorna lite nedanför midjan, typ vid höften, så tror jag att det blir bättre "styrsel" på fodret när man ska ta på den hopsatta byxan.

Lite svamligt men jag hoppas att du förstår hur jag menar!
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Therese: vi tänkte visst ungefär samma sak och skrev samtidigt (även om min dator tog nästan 10 min på sig att skicka ...... :pc: )
Användarens profilbild
Av Therese
Delfinen_78 skrev:Therese: vi tänkte visst ungefär samma sak och skrev samtidigt (även om min dator tog nästan 10 min på sig att skicka ...... :pc: )
:lol: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?