Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hermana
På bäranäras sybeskrivning till bärsele ska man mäta "AH-måttet" dvs från axelrundningen till höften.
Men ska man mäta på magen eller ryggen? Kanske är en dum fråga men jag är total novis vid symaskinen..
Jag tänkte nämligen ge mej på att sy en bärsele till min gravida svägerska och hennes mått blir definitivt inte lika om jag mäter magen och ryggen. :wink: Hon har väl 2 veckor kvar till bf ungefär. :lol:
Användarens profilbild
Av jag71
Har för mig att jag läst att man kan mäta ryggen för att få fram mått, särskillt om man är gravid.
Användarens profilbild
Av hermana
jag71 skrev:Har för mig att jag läst att man kan mäta ryggen för att få fram mått, särskillt om man är gravid.
Saken är den att jag mätte på mej själv och måtten blir inte samma på magen som på ryggen
(och jag är inte gravid, möjligtvis har jag liiiite gravidmage kvar :lol: ).
Användarens profilbild
Av tinaw
Du ska sy en bärpåse alltså? Hur mycket skiljer det om du mäter på dig?

Oftast blir det bättre passform om man mäter fram och använder det måttet än om man försöker mäta runtom (som är vad man egentligen ska göra för att få helt rätt mått), eftersom det måttet är svårt att ta = det blir olika varje gång.

När man är gravid kan man mäta på ryggen, har man lite större byst är det bra att lägga på ca 2-3 cm på det måttet.
Användarens profilbild
Av hermana
tinaw skrev:Du ska sy en bärpåse alltså? Hur mycket skiljer det om du mäter på dig?

Oftast blir det bättre passform om man mäter fram och använder det måttet än om man försöker mäta runtom (som är vad man egentligen ska göra för att få helt rätt mått), eftersom det måttet är svårt att ta = det blir olika varje gång.

När man är gravid kan man mäta på ryggen, har man lite större byst är det bra att lägga på ca 2-3 cm på det måttet.
Tack för svaret! Har inte haft tid att ens titta på symaskinen så jag hade glömt bort att jag frågat härinne.
Jag ska be min svägerska mäta på ryggen!
Tack för hjälpen! :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?