Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken söm ska jag välja?

Förstärkt elastisk raksöm
Inga röster
0%
Trikåsöm
Inga röster
0%
Trestegs sicksack
Inga röster
0%
Overlock
2
17%
Alla går bra, men ta helst...
3
25%
Ingen aning, men jag ville rösta ändå!
7
58%
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Ska göra om några bodys till tröjor.
Frågan är vilken söm jag ska använda, lättast verkar det vara att använda sig av Förstärkt elastisk raksöm (då slipper jag byta en massa saker på maskinen) Jag kan också välja på Trikåsöm, Trestegs sicksack och Overlock.
Maskinen är en Husqvarna och alla dessa sömmar beskrivs som passande för att sy i trikå(bodysar är väl gjorda i trikå-tyg) med.

Så vad säger ni elit-sömmerskor?Bild
Användarens profilbild
Av tinaw
Du ska väl inte behöva byta nåt speciellt... eller menar du pressarfot?

Hursomhelst, allihop funkar, ta den du tycker ser snyggast ut! Du ska ha tröjan länge, om det tar 5 minuter extra att bestämma sig för vad du gillar är det ganska lite med tanke på användningstiden :wink:

provsy på den borklippta biten så du ser att sömmen blir bra! :D

Lycka till
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Både pressarfoten och någon sorts ratt, som man byter så att det finns flera olika sömmar, sen ska man ju ställa in steglängd osv, varje extra moment känns som en ökad risk för misslyckande.

Har inte sytt på 10år och håller precis på att lära om mig igen..
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Vet inte om det kan lugna dig något, men när jag sydde om några av K´s bodysar till tröjor hade jag en gammal husquarna som höll på att haverera = de enda sömmar som funkade var raksöm och vanlig zz!

Det hela slutade med att jag klippte av så lite som möjligt (för att tröjan garanterad skulle bli så pass lång att den gick att ha innanför byxorna = att sömmen inte skulle synas) och sydde med en ganska smal zz - och det funkade.

Visst, nu när jag har en maskin som klarar av schysta fåll-sömmar även i trikåtyger skulle jag nog välja någon av dem - men som sagt - en vanlig smal zz är fullt funktionsduglig! :wink:
Användarens profilbild
Av lillstrumpa
Anledningen till min lite halvhysteriska hållning i den här frågan är att sist jag försökte sy i trikå så återfanns tyget nere hos undertrådenBild

Men nu hoppas jag allt kommer att gå som en dansBild
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag tog alternativet allt funkar men....
med tillägget att jag skulle ta å trestegsicksacka kanten å sen fålla upp med tvillingnål, antingen med smal sicksack eller med förstärkt raksöm...
Användarens profilbild
Av norkmedoo
eh, jag har klippt av bodys till tröjor utan att sy :oops:
men det har funkat kanon och har inte repats upp :D

(ett alternativ som saknades :wink: )
Användarens profilbild
Av Pyron
Jag syr alltid med tvillingnål i såna tyger. Då blir det ju två fina raksömmar brevid varann och zig-zag på baksidan.
Kanonsnyggt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?