Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Linnea
Jag vill absolut få veta resultatet sedan för jag går i färgatankar för min pum....
Användarens profilbild
Av linafelicia
Elina skrev:
linafelicia skrev: Men hur ska du lyckas få den brun? Tegelröd + vilken färg = brunt?
:?: :?: :?: Tänkte nog bara ta brun helt enkelt....

Nu blev jag ställd...
Man får tänka lite som när man målar med vattenfärger, den färg det man ska färga blandas med den färgen man färgar med.
Tegelröd är ganska mörk så det kan bli en mörkt brunröd men det kan också bli någon konstig grönbrun-aktig färg. Chokladbrun går nog inte att få fram. Skulle det bli fult är det ju bara att färga över med svart, så testa.
Användarens profilbild
Av Nova
Det går inte att bleka ned originalfärgen på något vis innan man färgar?
Användarens profilbild
Av Elina
svart funkar väl alltid att bara lägga på??

den får nog bli svart *velar*
Rätt snyggt med röda sömmar på svart oxå *tänker positivt*
Användarens profilbild
Av korell
Fast färgerna kommer ju inte blandas. Om du bara färgar den till en mörkare brun än den tegelröda är röd så att säga så är det nog inga som helst problem, utom ev sömmarna som ju pratats om tidigare. Jag skulle nog också sprätta bort ev märken (vet inte hur gamla ergo har det med märken) och sy på dem igen efter färgningen.

Kom igen! :D :!:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Elina skrev:svart funkar väl alltid att bara lägga på??

den får nog bli svart *velar*
Rätt snyggt med röda sömmar på svart oxå *tänker positivt*
Svart funkar alltid men ta rejält med färg så att den blir riktigt svart.
Användarens profilbild
Av linafelicia
korell skrev:Fast färgerna kommer ju inte blandas. Om du bara färgar den till en mörkare brun än den tegelröda är röd så att säga så är det nog inga som helst problem, utom ev sömmarna som ju pratats om tidigare. Jag skulle nog också sprätta bort ev märken (vet inte hur gamla ergo har det med märken) och sy på dem igen efter färgningen.

Kom igen! :D :!:
Jag håller inte riktigt med om att färgen inte blandas, det är som om man målar med vattenfärg på ett tegelrött papper. Jag tror att det kommer att bli en brun med mycket rött i (men rött är väl en beståndsdel i brunt om jag inte minns min färglära fel).
Rött är en väldigt kulörstark färg och slår nästan alltid igenom när man försöker färga över den. Hade det varit den gula ergon hade det varit mycket lättare att få en snygg brun eftersom gult är mycket kulörsvargare.
Jag tror att den skulle kunna bli en fin plommonlila om man färgar den i ett blått färgbad eftersom blått + rött blir lila.
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Har du provar att färga den ännu?
*nyfiken*
Användarens profilbild
Av Elina
mallinpallin skrev:Har du provar att färga den ännu?
*nyfiken*
alltså *öhum* nej det har jag inte, har inte fått den ännu.. Ska tjata liet på den jag ska få den av...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?