Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Siytter och sy om en gardin till dotterns rum och det går inte alls bra, tyget är något tunn historia, faktiskt ingen aning om vad det heter :oops:
MEN, när jag försöker sy så hackar maskinen jättemycket och det blir trassel på baksidan, dessutom verkar tråden gå av och göra lite som den vill!
Har jag fel nål?
Sån där jersey-nål, vad har man den i för tygsort?

Gud vad jag inte är upplagd för krångel idag

HJÄLP!
Senast redigerad av Jenny den fre jun 16, 2006 16:29, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anso
Jerseynål har man till trikåtyger.
Annars har jag inga bra svar.
Trådspänningen, pressarfotstrycket?
Användarens profilbild
Av Kotten
Är under och övertråden lika tjocka?
Användarens profilbild
Av tinaw
Prova ändra trådspänning och hålla trådarna sträckta när du börjar sy
Av Jenny
Under och övertråden är lika tjocka.
Om jag ska spänna tråden, ska det då bli högre på "skalan"?
Ja jag vet, antagligen en puckad fråga men jag är verkligen inte upplagd för mer krångel :cry:

Nu har jag börjat stycka fleccefiltar så länge.. till bärpåsar som om jag inte hade tillräckligt att bära i... suck
Av Jenny
Inte ens bärpåsarna lyckas jag med idag, förstår nu varför stretchen ska vara på bredden och inte på längden Gaaaaaaaaaah och jag som klippt till två!

Det är såna här dagar man ska kliva bort från symaskinen väl?
Användarens profilbild
Av mejamy
Tisse skrev:Inte ens bärpåsarna lyckas jag med idag, förstår nu varför stretchen ska vara på bredden och inte på längden Gaaaaaaaaaah och jag som klippt till två!
Jag har också gjort den missen..läste försent i beskrivningen att tyget inte skulle vara stretchigt på längden..gissa vems dotter som hamnade vid knäna typ när jag skulle prova min sk "bärpåse"... :Hahaa: Den har hamnat i barnen utklädningskista istället... :lol: Tur att den gick lätt att sy...annars hade jag nog inte kunnat skratta...
Användarens profilbild
Av Elin G
En patentlösning när allt trasslar sig och blir dåligt;
Prova att trä om maskinen. Det fungerar 9 gånger av 10 på min maskin i alla fall :wink:
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Elin G skrev:En patentlösning när allt trasslar sig och blir dåligt;
Prova att trä om maskinen. Det fungerar 9 gånger av 10 på min maskin i alla fall :wink:
:iagree: På min maskin har ofta tråden hoppat och bytt spår i den där ratten man trär tråden runt ... ja, jag kan ju inte beskriva... men trä om!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?