Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
Visst kan jag väl googla och leta lite själv men jag vet ju att ni är klippor på sådant här inne så jag börjar här :wink:

Ska sy en volangkjol till dottern (strl 110). Det är ju ingen avanserad modell så jag klarar mig väl egentligen bra utan mönster men jag behöver mått innan jag vågar klippa i tyget så jag vet jur stora bitarna ska vara.
Någon som har tips??
Användarens profilbild
Av tinaw
Mät på henne, stussvidd + kanske 4-6 cm blir måttet på översta biten (förutsätter att du kör resår midjan). mät på henne hur långt ner du vill att första delen ska gå och sen kan de andra bitarna vara i en annan bredd om det behövs för att få en bra längd. Hoppas det var begripligt :D
Användarens profilbild
Av AnKa
Hmmm, nästan begripligt....

Ska de andra delarna vara lika långa som stussvidden altså??? Jag skulle vilja ha den lite v-formad, bör jag inte göra de två undre (om det är tre volanger) vara lite längre? Och hur mycket längre då?

blev frågan begriplig :hmm:
Användarens profilbild
Av tinaw
Den översta biten som stussvidden. Nästa bit ska den vara längre (bredare alltså), kanske dubbelt så lång som stussvidden...? Nästa bit ännu längre osv. Annars blir Det ingen vidd längst ner. Ju mer rynk du vill ha desto längre måste bitarna vara.
Användarens profilbild
Av AnKa
En fråga till.... för att förtydliga ......

Stussvidden är 59cm, behöver jag altså dubbla den på andra volangen för arr få bra rynk? Och då blir ju tredje volangen 2,4 m :shock: om jag återigen ska dubbla.
Då blir det till att skarva om tyget ska räcka.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?